بررسی میزان تأثیر آموزش مهارت های حل مسئله بر اضطراب امتحان دانشجویان پسر
(ندگان)پدیدآور
سلیمی, جمالمحمدی, رضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این مطالعه با منظور بررسی تأثیر برنامه آموزشی حل مسئله براضطراب امتحان دانشجویان پسر1390 انجام شد. شرکتکنندگان در این پژوهش 459 نفر از دانشجویان - در سال تحصیلی 89را (STAI) پسر دانشگاه آزاد واحد سنندج بودند که پرسشنامه اضطراب امتحان اسپلیبرگرتکمیل نمودند. از بین دانشجویان فوق 50 نفر که بالاترین نمره اضطراب امتحان را دارا بودندو برای مرحله دوم پژوهش رضایت داشتند، به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنت رلجایگزین شدند. سپس گروه آزمایش، طی ده جلسه، هر هفته دو جلسۀ آموزشی پنج مرحله ایدیکسون و گلوور برای بهبود مهارت حل مسئله را دریافت نمودند و در پایان دوره هر دوگروه مجدداً آزمون اضطراب امتحان را تکمیل نمودند. چهار ماه بعد، قبل از امتحانات ترم دومتحصیلی مجدداً اضطراب امتحان هر دو گروه ارزیابی شد. نتایج تحلیل کوواریانس نشان دادکه برنامۀ آموزشی باعث کاهش سطح اضطراب امتحان در گروه آزمایش شد . این کاهش درپیگری 4 ماهه هم چنان ثابت باقی ماند.
کلید واژگان
اضطرابترس از امتحان
مهارت های حل مسئله ضا
طراب امتحان
شماره نشریه
21تاریخ نشر
2013-08-231392-06-01
ناشر
انجمن پژوهش های آموزشی ایرانسازمان پدید آورنده
استادیار دانشگاه کردستاناستادیار سازمان سنجش آموزش کشور




