• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله مطالعات روانشناسی تربیتی
    • دوره 18, شماره 44
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله مطالعات روانشناسی تربیتی
    • دوره 18, شماره 44
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثر بخشی بخشش درمانی درشادکامی و کیفیت زندگی تحصیلی دانش آموزان

    (ندگان)پدیدآور
    اتحادی فر, محمدرضاجناآبادی, حسینداورپناه, ابوسعید
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی بخشش‌درمانی در شادکامی و کیفیت زندگی تحصیلی دانش‌آموزان انجام گرفت. روش انجام پژوهش نیمه‌آزمایشی از نوع پیش‌آزمون و پس‌آزمون بود. جامعه‌ی آماری پژوهش کلیه‌ی دانش‌آموزان پسر دوره‌ی اول متوسطه شهرستان زهک در سال‌تحصیلی 98-1397 بودند که با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای چندمرحله‌ای در نهایت حجم نمونه‌ای به تعداد 30 نفر انتخاب شدند و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش (15 نفر) و کنترل (15 نفر) جایگزین شدند و به پرسشنامه‌های شادکامی آکسفورد (OHI) (1990) و کیفیت زندگی در مدرسه (QOSL) اندرسون و برو (2000) پاسخ دادند. گروه آزمایش 12جلسه 60 دقیقه‌ای بخشش‌درمانی بر اساس الگوی درمانی اصلی انرایت را دریافت نمودند. داده‌ها با استفاده از روش آماری تحلیل کوواریانس چندمتغیری مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفتند نتایج نشان داد که بخشش‌درمانی بر شادکامی و کیفیت زندگی تحصیلی دانش‌آموزان موثر بوده است. بنابراین، می‌توان نتیجه گرفت که آموزش بخشش‌درمانی باعث افزایش شادکامی و بهبود کیفیت زندگی تحصیلی دانش آموزان شده است.
    کلید واژگان
    بخشش درمانی
    شاد کامی
    کیفیت زندگی تحصیلی
    دانش آموزان

    شماره نشریه
    44
    تاریخ نشر
    2021-12-22
    1400-10-01
    ناشر
    دانشگاه سیستان و بلوچستان
    University of Sistan and Baluchestan
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد تحقیقات آموزشی، گروه تحقیقات آموزشی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی،دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایران.
    استاد، گروه علوم تربتی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایران.
    استادیار، گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایران.

    شاپا
    2228-6683
    URI
    https://dx.doi.org/10.22111/jeps.2021.6364
    https://jeps.usb.ac.ir/article_6364.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/873805

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب