دوره 18, شماره 44
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
رابطهی ساختاری عملکرد تحصیلی و انگیزش تحصیلی با یادگیری خودراهبر دانش آموران به منظور ارائه ی مدل مناسب
(دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2021-12-22)پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه ی بین عملکرد تحصیلی و انگیزش تحصیلی با یادگیریخودراهبر به منظور ارائه مدل مناسب انجام شد. روش پژوهش توصیفی-همبستگی بود.جامعه ی آماری پژوهش عبارت بود از تمام دانش آموزان دوره متوسطه مدارس دولتی ...
-
رابطه بین اشتیاق تحصیلی، هویت تحصیلی و پایستگی تحصیلی با سازگاری تحصیلی در دانش آموزان
(دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2021-12-22)پژوهش حاضر بهمنظور پیشبینی سازگاری تحصیلی بر اساس اشتیاق تحصیلی، هویت تحصیلی و پایستگی تحصیلی در دانش آموزان انجام شد. این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری آن را کلیه دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه ...
-
مدلیابی گرایش دانشآموزان به فضای مجازی برمبنای عوامل فردی، زمینهای و محیطی: ارزیابی پیامدهای روانشناختی آن
(دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2021-12-22)این پژوهش با هدف مدلیابی گرایش دانشآموزان به فضای مجازی بر مبنای عوامل فردی، زمینهای و محیطی و پیامدهای روانشناختی آن انجام گرفته است. روش تحقیق، توصیفی از نوع همبستگی بوده و کلیه دانشآموزان دوره دوم متوسطه شهر اردبیل ...
-
اثر بخشی بخشش درمانی درشادکامی و کیفیت زندگی تحصیلی دانش آموزان
(دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2021-12-22)پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی بخششدرمانی در شادکامی و کیفیت زندگی تحصیلی دانشآموزان انجام گرفت. روش انجام پژوهش نیمهآزمایشی از نوع پیشآزمون و پسآزمون بود. جامعهی آماری پژوهش کلیهی دانشآموزان پسر دورهی اول متوسطه ...
-
مدل یابی ساختاری تأثیر امید تحصیلی بر درگیری تحصیلی با نقش میانجی خودکار آمدی تحصیلی
(دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2021-12-22)هدف پژوهش حاضر مدل یابی ساختاری تأثیر امید تحصیلی بر درگیری تحصیلی با نقش میانجی خودکار آمدی تحصیلی بود که با روش پژوهش همبستگی از نوع مدل یابی معادلات ساختاری انجام گرفت. جامعه آماری دانش آموزان متوسطه اول عشایر استان ...
-
اثربخشی آموزش تفکر نقاد مبتنی بر مدل پاوئل-الدر بر مهارت تفکر نقاد دانشآموزان
(دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2021-12-22)هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش تفکر نقاد مبتنی بر مدل پاوئل-الدر بر مهارت تفکر نقاد دانشآموزان بود. پژوهش شبهآزمایشی با طرح گروه گواه نامعادل همراه با مرحله پیگیری بود. جامعه آماری پژوهش، دانشآموزان دختر 15 تا 18 ...
-
مقایسهی کارکردهای اجرایی، تنظیم هیجانی و حافظهی کاری در دانشآموزان با و بدون اضطراب
(دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2021-12-22)هدف این پژوهش مقایسهی کارکردهای اجرایی، تنظیم هیجانی و حافظهی کاری در دانشآموزان با و بدون اضطراب بود. روش تحقیق از نوع توصیفی-علّی مقایسهای بود. جامعهی آماری این تحقیق شامل دانشآموزان پسر پایه ششم مقطع ابتدایی شهر ...



