نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعامری سیاهویی, رضاfa_IR
dc.contributor.authorکاظمی, مصطفیfa_IR
dc.contributor.authorسلیمانی فرد, امیدfa_IR
dc.contributor.authorپویا, علیرضاfa_IR
dc.date.accessioned1400-12-14T11:36:07Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-03-05T11:36:08Z
dc.date.available1400-12-14T11:36:07Zfa_IR
dc.date.available2022-03-05T11:36:08Z
dc.date.issued2021-09-23en_US
dc.date.issued1400-07-01fa_IR
dc.date.submitted2020-12-12en_US
dc.date.submitted1399-09-22fa_IR
dc.identifier.citationعامری سیاهویی, رضا, کاظمی, مصطفی, سلیمانی فرد, امید, پویا, علیرضا. (1400). طراحی مدل انتظارات مشتریان در راستای رشد و توسعه پلتفرم (مطالعه موردی: اینستاگرام). نشریه علمی پژوهشی مدیریت کسب و کارهای بین المللی, 4(3), 45-69. doi: 10.22034/jiba.2021.43303.1593fa_IR
dc.identifier.issn2588-5057
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22034/jiba.2021.43303.1593
dc.identifier.urihttps://jiba.tabrizu.ac.ir/article_13474.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/872252
dc.description.abstractامروزه موفقیت پلتفرم ها سبب شده است تا مدل کسب و کار پلتفرمی به یک مدل کسب و کار موفق در سطح جهانی تبدیل گردد. اما آنچه موجب ارزش آفرینی پلتفرم می گردد تسهیل تعاملات بوده، که در این راستا تحلیل و بررسی انتظارات خدمت دهندگان و خدمت گیرندگان به عنوان مشتری پلتفرم ها بسیار مهم می باشد. هدف پژوهش طراحی مدل انتظارات مشتریان (خدمت دهندگان و خدمت گیرندگان) در راستای رشد و توسعه پلتفرم با استفاده از الگوریتم های فرا ابتکاری و تحلیل عاملی می باشد. لذا این پژوهش از لحاظ هدف، یک تحقیق توسعه ای و کاربردی است و از لحاظ ماهیت و روش، یک تحقیق توصیفی- پیمایشی بوده، رویکرد کلی تحقیق استقرایی می باشد. پژوهش دارای دو جامعه آماری شامل خبرگان، اساتید دانشگاهی و پژوهشگران این حوزه و همچنین خدمت گیرندگان و خدمت دهندگان ایرانی پلتفرم می باشد. که از دو روش نمونه گیری قضاوتی (تکنیک گلوله برفی) و تصادفی ساده استفاده شده است. در ابتدا برای یافتن انتظارات خدمت دهندگان و خدمت گیرندگان از مصاحبه نیمه ساختار یافته استفاده گردید، سپس با استفاده از الگوریتم های فرا ابتکاری به خوشه بندی خودکار پرداخته شد و نتایج بیانگر آن است که خدمت گیرندگان شامل دو خوشه خدمت گیرندگان پرتوقع و تعامل محور و خدمت گیرندگان بی تفاوت در همه ابعاد انتظارات بوده، همچنین خدمت دهندگان نیز شامل دو خوشه خدمت دهندگان پرتوقع و اعتمادمحور و خدمت دهندگان بی تفاوت در همه ابعاد انتظارات می باشند.fa_IR
dc.format.extent1075
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تبریزfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه علمی پژوهشی مدیریت کسب و کارهای بین المللیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of International Business Administrationen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22034/jiba.2021.43303.1593
dc.subjectپلتفرمfa_IR
dc.subjectمشتریانfa_IR
dc.subjectالگوریتم فرا ابتکاریfa_IR
dc.subjectتحلیل عاملیfa_IR
dc.subjectاینستاگرامfa_IR
dc.subjectمسایل منابع انسانی در مدیریت کسب و کار بین المللیfa_IR
dc.titleطراحی مدل انتظارات مشتریان در راستای رشد و توسعه پلتفرم (مطالعه موردی: اینستاگرام)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت صنعتی گرایش تحقیق در عملیات، دانشکده علوم اداری و اقتصادی، دانشگاه فردوسی مشهدfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، گروه مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصادی، دانشگاه فردوسی مشهدfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار،گروه ریاضی کاربردی، دانشکده علوم ریاضی، دانشگاه فردوسی، مشهد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، گروه مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصادی، دانشگاه فردوسی مشهدfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue3
dc.citation.spage45
dc.citation.epage69


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد