مرور دوره 7, شماره 24 بر اساس تاریخ انتشار

  • آموزش حقوق بشر پیش از آموزش عالی و در دوره ابتدایی 

    زارعی زوارکی, اسماعیل؛ زمانی, سیدقاسم؛ طاهایی, زهرا (انجمن ایرانی روابط بین الملل, 2017-07-23)
    مدرسه جایی است که تعلیم و تربیت اصلی در آن جریان دارد. از این رو باید محیط آن به نحوی باشد که موجب پرورش فکر و شکوفایی اندیشه دانش‌آموزان شود. پس مدرسه می‌تواند اولین محل رسمی برای آموزش حقوق بشر تلقی گردد. هرگونه تلاش ...

  • نقش نظام آموزش عالی در پیوند میان توسعه علم و تحکیم صلح 

    شهبازی, آرامش؛ مومنی, مجیدرضا (انجمن ایرانی روابط بین الملل, 2017-07-23)
    عمده نقش‌هایی که برای آموزش عالی ایرانی- اسلامی در نظر گرفته می‌شود در قالب تربیت نسل متخصص و کارآمد علمی، ترویج و ارتقای دانش ملی و از رهگذر اتخاذ تدابیر و سیاست‌های کلان آموزشی و مساعد کردن زمینه لازم برای توسعه کشور ...

  • بررسی راهبردی دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران مطالعه موردی: دولت یازدهم و دوازدهم 

    صبوری, ضیاءالدین؛ صالحیان, تاج الدین (انجمن ایرانی روابط بین الملل, 2017-07-23)
    براساس اسناد بالادستی به‌ویژه چشم‌اندار بیست ساله تا 1404، جمهوری اسلامی ایران به صورت یک کشور توسعه‌یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه و دارای تعامل فعال و سازنده با اقتصاد جهانی در نظر گرفته شده است. ...

  • تبیین عوامل موثر بر اتخاذ استراتژی دولت ترامپ نسبت به افغانستان 

    شفیعی, نوذر (انجمن ایرانی روابط بین الملل, 2017-07-23)
    این مقاله در پی پاسخ به این پرسش است که چه  زمینه‌ها، شرایط و عواملی در تدوین استراتژی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نسبت به افغانستان موثر بوده‌اند ؟ فرضیه مقاله که به روش توصیفی - تحلیلی بررسی شده آن است که ترس از ...

  • نظام پارلمانی در اروپا، از تعامل سیستم‌های مونو و بی‌کامرالیسم تا تعادل میان مجالس عالی و ملی 

    طباطبایی, سید محمد (انجمن ایرانی روابط بین الملل, 2017-07-23)
    اگر قائل به مطالعه دولت‌ها و سیستم‌های سیاسی براساس یک سری اشتراکات و الگوهای مشابه و سازگار باشیم، اروپا همواره شاهد مجموعه‌ای از واحدهای سیاسی به هم پیوسته و در هم تنیده بوده که بیشترین ارتباط و نزدیکی متقابل را در گذر ...