ارزشیابی در سازمان و مدیریت
(ندگان)پدیدآور
تقوایی, محمّدنوع مدرک
Textنمایه
زبان مدرک
فارسیچکیده
آیین اسلام برای ارزشیابی اهمیت فوقالعادهای قائل است که در میان کمتر برنامهای از برنامههای گوناگون بشری به چشم میخورد. تعلیمات آگاهیبخش اسلام خود مبین این موضوع است که چگونه مسلمانان و معتقدان این آیین به اعمال ارزشیابی در ابعاد گوناگون تشویق شدهاند. اسلام ارزشیابی را تحت عنوان «محاسبه» به صورت برنامه روزانه برای هر مسلمان توصیه میکند و اهمیت این موضوع تا آنجاست که اگر روزی بر انسان بگذرد و در یک محاسبه دقیق به ارزشیابی اعمال و افعال خود نپردازد؛ از صراط مستقیم کمال منحرف گشته و از زمره پیروان راستین خاندان پیامبر به شمار نمی آید.
کلید واژگان
ارزشیابی اعمالارزشیابی رسمی
ارزشیابی غیررسمی
اصول ارزشیابی
آموزش و پرورش
ارزشیابی مدیران
شماره نشریه
78تاریخ نشر
2004-02-201382-12-01
ناشر
دانشگاه یزدYazd University
سازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد مدیریت آموزشیشاپا
1735-95892645-4548
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
ارزشیابی برنامهی درسی اجراشدهی مراکز متوسطه تیزهوشان در شیراز از دیدگاه دبیران با استفاده از الگوی cipp
جباری, سوسن (دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2018-02-20)مقالهی حاضر با هدف کلی ارزشیابی برنامهی درسی تیزهوشان با تأکید بر مدل cipp انجام شده است. اطلاعات این پژوهش به صورت توصیفی میباشد. نمونه پژوهش شامل 120 نفر از دبیران مراکز تیزهوشان بود که به شیوه نمونهگیری خوشهای ...
-
ارزیابی تأثیر بکارگیری توأمان متغیرهای ارزشیابی نسبی برای تعیین روند سودهای پیشبینی نشده
پدیدآور نامشخص (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba'i University, 2007-09-23)محققین، برای استفاده از متغیرهای ارزشیابی و شناخت قدرت تبیین آنها در پیشبینی رفتار سود باقیمانده یا پیشبینی نشده، اغلب از یک نسبت در طبقه بندی شرکتها به دو گروه ...
-
تدوین و اعتبارسنجی الگویی برای ارزشیابی کتابهای درسی
ابراهیم کافوری, اکرم (دانشگاه الزهراAlzahra University, 2010-12-22)در نظامهای آموزشی متمرکز، کتابهای درسی در شکل دادن یادگیری فراگیران نقشی مهم دارند. لذا ارزشیابی کتابهای درسی از اهمیت ویژهای برخوردار است. این پژوهش با هدف تدوین و اعتبارسنجی الگویی برای ارزشیابی کتابهای درسی بر اساس ...




