• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • کاوش‌نامه زبان و ادبیات فارسی
    • دوره 4, شماره 7 و 8
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • کاوش‌نامه زبان و ادبیات فارسی
    • دوره 4, شماره 7 و 8
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزشیابی در سازمان و مدیریت

    (ندگان)پدیدآور
    تقوایی, محمّد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.731 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    نمایه
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    آیین اسلام برای ارزشیابی اهمیت فوق‌العاده‌ای قائل است که در میان کمتر برنامه‌ای از برنامه‌های گوناگون بشری به چشم می‌خورد. تعلیمات آگاهی‌بخش اسلام خود مبین این موضوع است که چگونه مسلمانان و معتقدان این آیین به اعمال ارزشیابی در ابعاد گوناگون تشویق شده‌اند. اسلام ارزشیابی را تحت عنوان «محاسبه» به صورت برنامه روزانه برای هر مسلمان توصیه می‌کند و اهمیت این موضوع تا آنجاست که اگر روزی بر انسان بگذرد و در یک محاسبه دقیق به ارزشیابی اعمال و افعال خود نپردازد؛ از صراط مستقیم کمال منحرف گشته و از زمره پیروان راستین خاندان پیامبر به شمار نمی­ آید.
    کلید واژگان
    ارزشیابی اعمال
    ارزشیابی رسمی
    ارزشیابی غیررسمی
    اصول ارزشیابی
    آموزش و پرورش
    ارزشیابی مدیران

    شماره نشریه
    78
    تاریخ نشر
    2004-02-20
    1382-12-01
    ناشر
    دانشگاه یزد
    Yazd University
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد مدیریت آموزشی

    شاپا
    1735-9589
    2645-4548
    URI
    https://dx.doi.org/10.29252/kavosh.2004.2290
    http://kavoshnameh.yazd.ac.ir/article_2290.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/859122

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • ارزشیابی برنامه‌ی درسی اجراشده‌ی مراکز متوسطه تیزهوشان در شیراز از دیدگاه دبیران با استفاده از الگوی cipp 

      جباری, سوسن (دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2018-02-20)
      مقاله‌ی حاضر با هدف کلی ارزشیابی برنامه‌ی درسی تیزهوشان با تأکید بر مدل cipp انجام شده است. اطلاعات این پژوهش به صورت توصیفی می‌باشد. نمونه پژوهش شامل 120 نفر از دبیران مراکز تیزهوشان بود که به شیوه نمونه‌گیری خوشه‌ای ...

    • ارزیابی تأثیر بکارگیری توأمان متغیرهای ارزشیابی نسبی برای تعیین روند سودهای پیش‌بینی نشده 

      پدیدآور نامشخص (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba'i University, 2007-09-23)
      محققین، برای استفاده از متغیرهای ارزشیابی و شناخت قدرت تبیین آنها در پیش‌بینی رفتار سود باقیمانده یا پیش‌بینی نشده، اغلب از یک نسبت در طبقه بندی شرکتها به دو گروه ...

    • تدوین و اعتبارسنجی الگویی برای ارزشیابی کتاب‌های درسی 

      ابراهیم کافوری, اکرم (دانشگاه الزهراAlzahra University, 2010-12-22)
      در نظام‌های آموزشی متمرکز، کتاب‌های درسی در شکل دادن یادگیری فراگیران نقشی مهم دارند. لذا ارزشیابی کتاب‌های درسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این پژوهش با هدف تدوین و اعتبارسنجی الگویی برای ارزشیابی کتاب‌های درسی بر اساس ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب