دوره 10, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
- 
تبیین شکاف بین قصد و رفتار در رعایت پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا براساس متغیرهای خود کنترلی صفتی و کارکردهای اجرایی (دانشگاه پیام نور, 2022-01-21)مقدمه: کووید-19 (COVID-19) یک بیماری بسیار عفونی است که به سرعت در سراسر جهان در حال انتشار است. یکی از اقداماتی که از روزهای اول همهگیری برای جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس توصیه شده است، رعایت پروتکلهای بهداشتی است. ...
 
- 
فراتحلیل روابط بین مهارت های حل مساله و اضطراب (دانشگاه پیام نور, 2022-01-21)اضطراب یکی از شایعترین مشکلات در جوامع است. اضطراب باعث اختلال در درک، تفکر و عملکرد بهینه در افراد میشود. مهارت حل مسأله بهعنوان یک روش رواندرمانی کوتاهمدت برای مدیریت اضطراب و افسردگی حمایت فزایندهای را دریافت ...
 
- 
مدلیابی روابط ساختاری شناخت اجتماعی و سبکهای هویت با رفتارهای خودآسیبرسان با میانجیگری شفقت به خود در نوجوانان (دانشگاه پیام نور, 2022-01-21)خودآسیبرسانی مکانیسمی که نوجوانان برای محافظت از خود شکنندهشان در مقابل فشارهای این دوره از آن استفاده میکنند و اغلب موجب آسیب جدی جسمی و روانی به خود میشوند. برای جلوگیری یا کاهش این رفتارها در نوجوانان، لازم است ابتدا ...
 
- 
نقش تنظیم شناختی هیجان و تحمل پریشانیهیجانی در پیشبینی تابآوری در زمان شیوع پاندمی کرونا (دانشگاه پیام نور, 2022-01-21)مقدمه: تاب آوری در برابر شرایط سخت فعلی (کرونا ویروس) حایز اهمیت است و تحمل پریشانی هیجانی و استفاده از راهبردهای مختلف تنظیم هیجان، می توانند تأثیر مهمی بر نحوهای خروج افراد از شرایط استرس زا داشته باشند. پژوهش حاضر با ...
 
- 
تاثیر ظرفیت هیجانی محرک بر همنوایی حافظه: نقش همدلی عاطفی (دانشگاه پیام نور, 2022-01-21)مقدمه: همنوایی حافظه زمانی رخ میدهد که حافظه افراد تحت تأثیر یکدیگر قرار بگیرد. معلوم شده که حافظه ما برای محرکهای دارای ظرفیت هیجانی قویتر است و همدلی افراد نیز بر میزان تاثیرپذیری آنها از محرکهای هیجانی مؤثر است. ...
 
- 
مقایسۀ کنشهای اجرایی در افراد مبتلا به اختلال احتکار و بهنجار (دانشگاه پیام نور, 2022-01-21)هدف: پژوهش حاضر با هدف مقایسه کنشهای اجرایی (حافظه کاری، توجه پایدار و بازداری پاسخ) در افراد دارای اختلال احتکار و بهنجار انجام گرفت. روش: طرح پژوهش حاضر از نوع علی- مقایسهای بود و جامعه آماری آن را افراد مراجعه کننده ...
 
- 
فرا تحلیل اثربخشی مداخلات مبتنی بر نظریه ذهن بر ابعاد رشدی (شناختی، اجتماعی، هیجانی و شناخت اجتماعی) فراگیران دارای اختلالات عصبی رشدی (دانشگاه پیام نور, 2022-01-21)اختلالات عصبی رشدی، اختلالاتی هستند که در آنها رشد و تحول مغز یا دستگاه عصبی مرکزی در دوران رشد مختل میشود و همزمان با رشد فرد بر حافظه، توانایی یادگیری، هیجانات و روابط اجتماعی تأثیر منفی میگذارد. برای بهبود ابعاد رشد ...
 
- 
تدوین مدل ساختاری کفایت اجتماعی دختران دبیرستانی بر اساس عواطف مثبت، سرمایه روانشناختی و تصویر از بدن (دانشگاه پیام نور, 2022-01-21)مقدمه: پژوهش حاضر با هدف تدوین مدل کفایت اجتماعی دختران دبیرستانی بر اساس عواطف مثبت، سرمایه روانشناختی و تصویر از بدن انجام شد. روش: روش پژوهش همبستگی از نوع معادلات ساختاری بود. جامعه آماری کلیه دانش آموزان دختر متوسطه ...
 
- 
ارائه مدل رابطه بین تجارب آسیب زا و اختلال استرس پس از سانحه ساده و پیچیده در زنان و دختران آسیب دیده، با نقش واسطه ای ذهنی سازی و پردازش هیجانی (دانشگاه پیام نور, 2022-01-21)سازمان جهانی بهداشت اخیراً یازدهمین نسخه تجدیدنظر شده در طبقه بندی بیماری ها را با گنجاندن اختلال استرس پس از سانحه پیچیده (complex PTSD) منتشر کرده است.در این نسخه، اختلال CPTSD به عنوان یک اختلال متشکل از علائم اختلال ...
 
- 
اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر انعطاف پذیری شناختی، استرس ادراک شده ،کیفیت زندگی ، تبعیت از درمان و شاخص های زیستی ( A1C) در بیماران مبتلا به دیابت نوع دو (دانشگاه پیام نور, 2022-01-21)هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر انعطاف پذیری شناختی، استرس ادراک شده ،کیفیت زندگی ، تبعیت از درمان و شاخص های زیستی ( A1C) در بیماران مبتلا به دیابت نوع دو بود. پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی و ...
 
- 
تعیین رابطه بین مکانیسمهای دفاعی و سبکهای هویت با تبآوری در نوجوانان (دانشگاه پیام نور, 2022-01-21)زمینه و هدف: پژوهش حاضر بررسی رابطه بین مکانیزم های دفاعی و سبک های هویت با تاب آوری در اوایل و اواخر نوجوانی میباشد. روش:پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی می باشد. بر همین اساس،از بین کلیه دانش آموزان دبیرستان های شهرستان ...
 



