نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشیخ الاسلامی, علیfa_IR
dc.contributor.authorشریفی, نیلوفرfa_IR
dc.contributor.authorرضازاده, مسعودfa_IR
dc.date.accessioned1400-04-13T11:44:50Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-07-04T11:44:50Z
dc.date.available1400-04-13T11:44:50Zfa_IR
dc.date.available2021-07-04T11:44:50Z
dc.date.issued2020-09-22en_US
dc.date.issued1399-07-01fa_IR
dc.date.submitted2020-02-23en_US
dc.date.submitted1398-12-04fa_IR
dc.identifier.citationشیخ الاسلامی, علی, شریفی, نیلوفر, رضازاده, مسعود. (1399). بررسی ویژگی‌های روانسنجی مقیاس تجدیدنظر شدة اضطراب آشکار کودکان-ویراست دوّم در دانش‌آموزان. فصلنامه اندازه گیری تربیتی, 11(41)doi: 10.22054/jem.2021.50173.2010fa_IR
dc.identifier.issn2252-004X
dc.identifier.issn2476-6240
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/jem.2021.50173.2010
dc.identifier.urihttps://jem.atu.ac.ir/article_12827.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/838692
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف بررسی ویژگی‌های روانسنجی مقیاس تجدیدنظر شدة اضطراب آشکار کودکان-ویراست دوّم در دانش‌آموزان انجام گرفت. پژوهش حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و از نظرروش، توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعه‌ی آماری پژوهش شامل تمامی دانش‌آموزان در حال تحصیل بین رده‌ی سنی ۱۵ تا ۱۷ سال شهر اردبیل بودند که بر اساس فرمول کوکران نمونه‌ی مطلوب برای این پژوهش برابر با ۲۹۰ نفر بود، بنابراین، تعداد ۳۰۰ نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابتدا فرم انگلیسی به فارسی ترجمه شد و سپس ترجمه‌ی معکوس گردید و در اجرای اوّلیه، سوالات مبهم حذف شدند و در نهایت مقیاس نهایی مورد اجرا قرار گرفت. بعد از جمع‌آوری داده‌ها برای تحلیل از روش تحلیل عاملی تاییدی، ضریب همبستگی پیرسون و روش باز‌آزمایی و آلفای کرونباخ استفاده شد. ضریب پایایی مقیاس با محاسبه‌ی آلفای کرونباخ برای کل مقیاس ۸۷/۰ به دست آمد. همچنین نتایج حاصل از ضرایب همبستگی پیرسون متغیر اضطراب آشکار با عامل‌های چهارگانه و استفاده از روش تحلیل عاملی تاییدی، روایی سازه را تصدیق نمود و همه‌ی شاخص‌های برازش در وضعیت مطلوبی بالاتر از ۹۰/۰ قرار داشت. نتایج این پژوهش هم‌راستا با سایر مطالعات خارجی از ویژگی‌های روانسنجی مطلوب این ابزار خبر می‌دهد به نحوی که از این ابزار می‌توان در غربال‌گری‌های اضطرابی در مدارس و بررسی‌های بالینی استفاده نمود.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه اندازه گیری تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofQuarterly of Educational Measurementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/jem.2021.50173.2010
dc.subjectویژگی‌های روانسنجیfa_IR
dc.subjectمقیاس تجدید‌نظر شدة اضطراب آشکار کودکان-ویراست دوّمfa_IR
dc.subjectدانش‌آموزانfa_IR
dc.titleبررسی ویژگی‌های روانسنجی مقیاس تجدیدنظر شدة اضطراب آشکار کودکان-ویراست دوّم در دانش‌آموزانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگا محقق اردبیلیfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue41
nlai.contributor.orcid0000-0002-7700-7206


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد