| dc.contributor.author | اکبری, محمدنقی | fa_IR |
| dc.contributor.author | رحیمیان, حمید | fa_IR |
| dc.contributor.author | عباس پور, عباس | fa_IR |
| dc.contributor.author | غیاثی ندوشن, سعید | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1400-04-13T11:44:50Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2021-07-04T11:44:50Z | |
| dc.date.available | 1400-04-13T11:44:50Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2021-07-04T11:44:50Z | |
| dc.date.issued | 2020-09-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1399-07-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-10-14 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-07-22 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | اکبری, محمدنقی, رحیمیان, حمید, عباس پور, عباس, غیاثی ندوشن, سعید. (1399). تدوین و اعتباریابی ابزار ارزشیابی عملکرد رؤسای دانشگاههای افغانستان (مطالعه موردی دانشگاههای دولتی کابل: رویکرد آمیخته). فصلنامه اندازه گیری تربیتی, 11(41)doi: 10.22054/jem.2021.25915.1625 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2252-004X | |
| dc.identifier.issn | 2476-6240 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22054/jem.2021.25915.1625 | |
| dc.identifier.uri | https://jem.atu.ac.ir/article_12826.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/838691 | |
| dc.description.abstract | پژوهش حاضر با هدف تدوین و اعتباریابی ابزار ارزشیابی عملکرد رؤسای دانشگاههای افغانستان انجام شده است. برای انجام این پژوهش، از روش تحقیق ترکیبی با طرح اکتشافی- مدل توسعه ابزار استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش در بخش کیفی شامل مدیران عالی دانشگاههای دولتی کابل و مسئولان آموزش عالی افغانستان با جامعه آماری 42 نفر است که با روش نمونه گیری هدفمند تعداد 10 نفر انتخاب شدند و در بخش کمی شامل اعضای هیئت علمی دانشگاههای دولتی کابل با جامعه آماری 1457 نفر است که با روش نمونهگیری طبقه ای تصادفی تعداد 304 نفر انتخاب شدند. به منظور جمعآوری دادهها در بخش کیفی از مصاحبه نیمه ساختار یافته و در بخش کمی از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. برای تحلیل دادهها در بخش کیفی از روش تحلیل تماتیک و در بخش کمی از روش تحلیل عاملی تأییدی با استفاده از نرمافزار AMOS استفاده گردید. نتایج بخش کیفی و کمی پژوهش نشان داد که ابزار تدوین شده برای ارزشیابی عملکرد رؤسای دانشگاههای افغانستان از 16 مؤلفه با 56 نشانگر تشکیل شده است. همچنین شاخصهای برازش، (CMIN/DF) برابر با 57/1، (RMSEA) برابر با 048/0، (RMR) برابر با 08/0، (CFI) برابر با 94/0، (IFI) برابر با 92/0 نشان میدهد، ابزار تدوین شده در بخش کیفی پژوهش از برازش بسیار مطلوبی برخوردار است. ابزار طراحیشده در این پژوهش منجر به تهیه ابزاری برای ارزشیابی عملکرد و تعیین وضعیت مدیریت دانشگاهها در افغانستان خواهد شد که میتواند برای ارزشیابی و حتی شناسایی نیازهای رؤسای دانشگاهها مورد استفاده قرار گیرد. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علامه طباطبائی | fa_IR |
| dc.publisher | Allameh Tabataba’i University | en_US |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه اندازه گیری تربیتی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Quarterly of Educational Measurement | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22054/jem.2021.25915.1625 | |
| dc.subject | اعتباریابی | fa_IR |
| dc.subject | ارزشیابی عملکرد | fa_IR |
| dc.subject | رؤسای دانشگاههای افغانستان | fa_IR |
| dc.subject | دانشگاههای دولتی کابل | fa_IR |
| dc.title | تدوین و اعتباریابی ابزار ارزشیابی عملکرد رؤسای دانشگاههای افغانستان (مطالعه موردی دانشگاههای دولتی کابل: رویکرد آمیخته) | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانش آموخته دکترای مدیریت آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی و عضو هیئت علمی دانشگاه تعلیم و تربیت شهید استاد ربانی کابل، افغانستان. | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، دانشگاه علامه طباطبایی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، دانشگاه علامه طباطبایی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، دانشگاه علامه طباطبایی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 11 | |
| dc.citation.issue | 41 | |