نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاکبری, محمدنقیfa_IR
dc.contributor.authorرحیمیان, حمیدfa_IR
dc.contributor.authorعباس پور, عباسfa_IR
dc.contributor.authorغیاثی ندوشن, سعیدfa_IR
dc.date.accessioned1400-04-13T11:44:50Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-07-04T11:44:50Z
dc.date.available1400-04-13T11:44:50Zfa_IR
dc.date.available2021-07-04T11:44:50Z
dc.date.issued2020-09-22en_US
dc.date.issued1399-07-01fa_IR
dc.date.submitted2017-10-14en_US
dc.date.submitted1396-07-22fa_IR
dc.identifier.citationاکبری, محمدنقی, رحیمیان, حمید, عباس پور, عباس, غیاثی ندوشن, سعید. (1399). تدوین و اعتباریابی ابزار ارزشیابی عملکرد رؤسای دانشگاه‌های افغانستان (مطالعه موردی دانشگاه‌های دولتی کابل: رویکرد آمیخته). فصلنامه اندازه گیری تربیتی, 11(41)doi: 10.22054/jem.2021.25915.1625fa_IR
dc.identifier.issn2252-004X
dc.identifier.issn2476-6240
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/jem.2021.25915.1625
dc.identifier.urihttps://jem.atu.ac.ir/article_12826.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/838691
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف تدوین و اعتباریابی ابزار ارزشیابی عملکرد رؤسای دانشگاه‌های افغانستان انجام شده است. برای انجام این پژوهش، از روش تحقیق ترکیبی با طرح اکتشافی- مدل توسعه ابزار استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش در بخش کیفی شامل مدیران عالی دانشگاه‌های دولتی کابل و مسئولان آموزش عالی افغانستان با جامعه آماری 42 نفر است که با روش نمونه گیری هدفمند تعداد 10 نفر انتخاب شدند و در بخش کمی شامل اعضای هیئت ‌علمی دانشگاه‌های دولتی کابل با جامعه آماری 1457 نفر است که با روش نمونه‌گیری طبقه ای تصادفی تعداد 304 نفر انتخاب شدند. به منظور جمع‌آوری داده‌ها در بخش کیفی از مصاحبه نیمه ساختار یافته و در بخش کمی از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. برای تحلیل داده‌ها در بخش کیفی از روش تحلیل تماتیک و در بخش کمی از روش تحلیل عاملی تأییدی با استفاده از نرم‌افزار AMOS استفاده گردید. نتایج بخش کیفی و کمی پژوهش نشان داد که ابزار تدوین شده برای ارزشیابی عملکرد رؤسای دانشگاه‌های افغانستان از 16 مؤلفه با 56 نشانگر تشکیل شده است. همچنین شاخص‌های برازش، (CMIN/DF) برابر با 57/1، (RMSEA) برابر با 048/0، (RMR) برابر با 08/0، (CFI) برابر با 94/0، (IFI) برابر با 92/0 نشان می‌دهد، ابزار تدوین شده در بخش کیفی پژوهش از برازش بسیار مطلوبی برخوردار است. ابزار طراحی‌شده در این پژوهش منجر به تهیه ابزاری برای ارزشیابی عملکرد و تعیین وضعیت مدیریت دانشگاه‌ها در افغانستان خواهد شد که می‌تواند برای ارزشیابی و حتی شناسایی نیازهای رؤسای دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار گیرد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه اندازه گیری تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofQuarterly of Educational Measurementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/jem.2021.25915.1625
dc.subjectاعتباریابیfa_IR
dc.subjectارزشیابی عملکردfa_IR
dc.subjectرؤسای دانشگاه‌های افغانستانfa_IR
dc.subjectدانشگاه‌های دولتی کابلfa_IR
dc.titleتدوین و اعتباریابی ابزار ارزشیابی عملکرد رؤسای دانشگاه‌های افغانستان (مطالعه موردی دانشگاه‌های دولتی کابل: رویکرد آمیخته)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته دکترای مدیریت آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی و عضو هیئت علمی دانشگاه تعلیم و تربیت شهید استاد ربانی کابل، افغانستان.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue41


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد