نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمسرور علی نودهی, مرتضیfa_IR
dc.contributor.authorاسالم نژاد گیلوایی, موناfa_IR
dc.date.accessioned1400-04-13T09:19:19Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-07-04T09:19:21Z
dc.date.available1400-04-13T09:19:19Zfa_IR
dc.date.available2021-07-04T09:19:21Z
dc.date.issued2021-06-22en_US
dc.date.issued1400-04-01fa_IR
dc.date.submitted2020-08-22en_US
dc.date.submitted1399-06-01fa_IR
dc.identifier.citationمسرور علی نودهی, مرتضی, اسالم نژاد گیلوایی, مونا. (1400). ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانه‌های‌ وابسته به نهاد کتابخانه‌های‌ عمومی با استفاده از مدل تحلیل شکاف لایب کوال: مطالعه موردی کتابخانه‌های‌ مناطق سیستانی استان سیستان و بلوچستان. علوم و فنون مدیریت اطلاعات, 7(2), 199-226. doi: 10.22091/stim.2020.5880.1429fa_IR
dc.identifier.issn2476-6658
dc.identifier.issn2476-6534
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22091/stim.2020.5880.1429
dc.identifier.urihttp://stim.qom.ac.ir/article_1668.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/834354
dc.description.abstractهدف: این پژوهش با هدف ارزیابی کیفیت خدمات ارائه شده توسط کتابخانه‌های‌ عمومی مناطق سیستانی استان سیستان و بلوچستان و مشخص کردن اختلاف بین خدمات ارئه شده و خدمات مورد انتظار کاربران انجام شده است. روش‌شناسی: پژوهش حاضر به شیوه کمّی و به روش پیمایشی اجرا شده است. جامعه آماری تحقیق را کاربران کتابخانه‌های‌ عمومی شهرهای زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز تشکیل می‌دهند که 5442 نفر هستند. طبق جدول مورگان، حجم نمونه حداقل 361 نفر تعیین شد. 365 پرسشنامه تهیه و به شیوه نمونه‌گیری طبقه‌ای توزیع گردید که از این میان 362 پرسشنامه قابل استفاده بودند. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم‌افزار SPSS و آزمون تی وابسته استفاده شده است. نتایج: در هر سه بُعد خدمات (کتابخانه به عنوان مکان، تأثیر خدمت و کنترل اطلاعات) میانگین خدمات ادراک شده به شکل معناداری بالاتر از حداقل انتظار و در عین حال پایین‌تر از حداکثر انتظارکاربران است. بُعد کتابخانه به عنوان مکان، بالاترین امتیاز، تأثیر خدمت دومین جایگاه و کنترل اطلاعات، پایین‌ترین میانگین را دارند. نتیجه‌گیری: به‌رغم پایین بودن فضای فیزیکی، بیشترین مشکل کاربران مربوط به بُعد کنترل اطلاعات است. بیشترین ضعف و شکاف مربوط به محتوای منابع و شیوه دسترسی به آن‌ها می‌باشد. از این جهت به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین چالش کتابخانه‌های‌ این منطقه، تجهیز و تقویت مدارک و منابع و نیز استفاده از ابزارهای الکترونیک و سازگار با امکانات موجود در جامعه است. همچنین، با توجه به ارتقاء جایگاه کتابخانه‌ها در مراودات و فعالیت‌های اجتماعی، لزوم توجه بیشتر به بهبود وضعیت فیزیکی ساحتمان و تجهیزات کتابخانه احساس می‌شود.fa_IR
dc.format.extent10619
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه قمfa_IR
dc.relation.ispartofعلوم و فنون مدیریت اطلاعاتfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22091/stim.2020.5880.1429
dc.subjectخدمات کتابخا‌نه‌ایfa_IR
dc.subjectکتابخانه‌های‌ عمومیfa_IR
dc.subjectسیستان و بلوچستانfa_IR
dc.subjectنهاد کتابخانه‌های عمومی کشورfa_IR
dc.subjectمدیریت اطلاعات(کلیات)fa_IR
dc.titleارزیابی کیفیت خدمات کتابخانه‌های‌ وابسته به نهاد کتابخانه‌های‌ عمومی با استفاده از مدل تحلیل شکاف لایب کوال: مطالعه موردی کتابخانه‌های‌ مناطق سیستانی استان سیستان و بلوچستانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه علوم اجتماعی، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، پژوهشکده گیلان‌شناسی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران.fa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue2
dc.citation.spage199
dc.citation.epage226
nlai.contributor.orcid0000-0003-0184-6078


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد