ارائه الگوی مفهومی برای ارتقای اثربخشی آموزشهای ضمنخدمت کارکنان اداری دانشگاه آزاد اسلامی
(ندگان)پدیدآور
رمضانی لیمائی, علیسبحانی, عبدالرضامحمد داودی, امیر حسینتقی پور ظهیر, علی
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش به شناسایی ملزومات موردنیاز برای ارتقای اثربخشی آموزشهای ضمنخدمت کارکنان اداری دانشگاه آزاد اسلامی و ارائه الگویی مفهومی در این زمینه میپردازد که در دو مرحله با رویکرد آمیخته انجام شد. ابتدا ازطریق مصاحبههای نیمهساختیافته با 10 نفر از متخصصان آموزش ضمنخدمت دانشگاه آزاد، ملزومات موردنیاز برای ارتقای اثربخشی آموزشهای ضمنخدمت در چهار مرحله نیازسنجی، طراحی، ارائه و ارزشیابی این برنامهها شناسایی و با روش سهمرحلهای گرانددتئوری، تحلیل و مفهومسازی شدند. سپس ازطریق پرسشنامه طیف لیکرت، دیدگاه 354 نفر از کارکنان اداری این دانشگاه درباره این ملزومات مورد بررسی قرار گرفت. درمجموع 14 عامل بهعنوان ملزومات مورنیاز برای ارتقای اثربخشی آموزشها شناسایی و در سه دسته ملزومات: ساختاری، رفتاری و محیطی تبیین شدند و ازنظر کارکنان اداری دانشگاه مورد تأیید قرار گرفتند.
کلید واژگان
آموزش ضمنخدمت کارکنانملزومات نیازسنجی
طراحی و ارائه برنامههای آموزشی
توسعه حرفهای کارکنان
دانشگاه آزاد اسلامی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2021-04-211400-02-01
ناشر
دانشگاه جامع امام حسین (ع)Imam Hussein University
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکترای مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایراننویسنده مسئول: استادیار گروه مدیریت آموزش عالی، دانشکده مدیریت، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
دانشیار گروه مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، ساوه، ایران
دانشیار دانشکده مدیریت و اقتصاد، ، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
شاپا
8254-80022645-5072



