چرخش 180 درجهای از پارادایم آموزش به پارادایم یادگیری: رهیافتی در برهه پاندمی کووید-19
(ندگان)پدیدآور
ملکی پور, احمدنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مدرسهزدایی، یادگیری اصیل، گسترش آموزش از فضای فیزیکی به بیرون از کلاس و عدالت آموزشی یکی از راههای برون رفت از چالشهای نظام آموزشی در دنیای امروز است. هدف پژوهش حاضر تبیین تغییر رویکرد از پارادایم آموزش به پارادایم یادگیری به عنوان یک رهیافت اثربخش در برهه پاندمی کووید-19 بود. لذا در این پژوهش چیستی و نمودهای تغییر پارادایم از آموزش به یادگیری برای گسترش آن در بیرون از دیوارهای کلاس در برهه پاندمی کووید-19مورد بررسی قرار گرفت. پژوهش حاضر به روش کیفی از نوع مروری سیستماتیک انجام شد. . نتایج نشان داد که حرکت به سوی پارادایم یادگیری با نمودهای آن (واقعیت مجازی، وبینار، موک، بازیسازی، منتورینگ، مربیگری، یادگیری سیار) در برهه پاندمی کووید-19 ضمن سازگار با نظریه مدرسهزدایی و حامیان دیدگاه انتقادی، رهآوردهای همچون: یادگیری اصیل، عدالت آموزشی و فرصتهای برابر برای همه را در بر دارد.
کلید واژگان
پارادایم آموزشپارادایم یادگیری
کووید-19
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2021-04-211400-02-01
ناشر
معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences
سازمان پدید آورنده
عضو هیات علمی، گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه فرهنگیان، اهواز، ایران.شاپا
2251-65062345-2757




