دوره 24, شماره 47
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
- 
تأثیر آموزش دروس معارف اسلامی بر نگرش و انگیزش دینی دانشجویان(مطالعة موردی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل) (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2021-02-19)هدف پژوهش حاضر، تقویت فرایند علمی سیاستگذاری و تصویرپردازی دروس معارف اسلامی در چشمانداز آینده است؛ بدین سان که با بررسی نگرش و انگیزة دانشجویان به دروس معارف اسلامی، مشخص میشود به چه میزان در تعالیبخشی به باورهای ...
 
- 
شناسایی شاخصهای اهداف مطلوب برای دروس رشتههای علوم انسانی دانشگاهها و میزان توجه به آنها (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2021-02-19)هدف پژوهش حاضر، شناسایی شاخصهای اهداف مطلوب دروس رشتههای علوم انسانی دانشگاهها و میزان توجه به آنهاست. در این پژوهش، از طرح ترکیبی و از نوع اکتشافی متوالی استفاده شد. در بخش کیفی، روش پدیدارشناسی و در بخش کمّی، روش ...
 
- 
کتابشناسی تطبیقی و انتقادی موضوعی متون تألیفی و ترجمهای دانش مدیریت آموزشی در ایران (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2021-02-19)هدف مقالة حاضر بازشناسی روندهای مفهومی دانش مدیریت آموزشی در ایران بر مبنای بررسی وضعیت متون تولیدی در این دانش است. رویکرد روششناختی این پژوهش، کیفی از نوع کتابشناسی تطبیقی و انتقادی موضوعی بوده و جامعة پژوهش آن، کتابهای ...
 
- 
مطالعهای بر ضرورت کاربست روششناسیهای مبتنی بر هنر (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2021-02-19)پیدایش روششناسیهای مبتنی بر هنر، یکی از جدیدترین رویدادهای قرن اخیر در عرصة روشهای تحقیق کیفی در علوم انسانی و هنر، موضوع اصلی نوشتار حاضر است. روششناسیهای مبتنی بر هنر، با فرا رفتن از روشهای عقلانی و معرفی تجربة ...
 
- 
تحلیل محتوای کتابهای درسی رشتة مطالعات اجتماعی دانشگاه فرهنگیان به لحاظ توجه به تربیت اقتصادی (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2021-02-19)هدف پژوهش حاضر، تحلیل محتوای کتابهای درسی رشتة مطالعات اجتماعی از نظر میزان توجه به مؤلفههای تربیت اقتصادی است. روش آن، توصیفی و از نوع تحلیل محتوای کمّی با استفاده از روش آنتروپی شانون بود. جامعة آماری شامل کلیة کتابهای ...
 
- 
بایستههای کیفی محتوای آموزش مهارت شنیداری زبان عربی: تأمّلی در تعلّم اللغة العربیة عبر الشاشة (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2021-02-19)مهارت شنیداری به دلیل نقش ویژة آن در یادگیری زبان، یکی از مهارتهای زبانی بنیادین تلقی میشود. آموزش این مهارت در سطوح مقدماتی، میانی و پیشرفته ضرورتی انکار ناشدنی است؛ زیرا زبانآموز باید پیش از آموختن مهارتهای گفتن، ...
 
- 
ارزیابی و نقد شیوة مدخلگزینی و معادلیابی در فرهنگ موضوعی فارسی به انگلیسی کولین ترنر (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2021-02-19)از جمله مواد و منابع آموزشی در حوزه آموزش یک زبان به سخنگویان دیگر زبانها، فرهنگهای آموزشیای است که به عنوان منابع واژگانی ارزشمند و کارآمد با رویکردی آموزشی و متفاوت از فرهنگهای عمومی تهیه و تدوین میگردند. هدف از ...
 
- 
بررسی ساخت آغازگری در کتب انگلیسی دانشگاهی با اهداف ویژه؛ مقایسه تألیفات نویسندگان ایرانی با غیرایرانی  (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2021-02-19)در پژوهش حاضر، و از منظر فرانقش متنی از رویکرد نقشگرای هلیدی، شباهتها و تفاوتهای احتمالی شیوة بهرهمندی ازساخت آغازگری کتب زبان تخصصی گرایشهای علوم انسانی و مهندسی سازمان «سمت»، از نویسندگان ایرانی و کتب همسان از ...
 
- 
شناسنامه علمی نشریه شماره 47( پاییز و زمستان 1399) (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2021-02-19)
 



