مرور دوره 18, شماره 41 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 8 از 8
-
اثربخشی شناختدرمانی گروهی به روش مایکل فری بر کاهش نشخوارفکری و بهبود افسردگی دانشآموزان دختر دبیرستانی
(دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2021-03-21)هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی شناختدرمانی گروهی به روش مایکل فری بر کاهش نشخوار فکری و بهبود افسردگی در دانشآموزان دختر دبیرستانی بود. روش پژوهش حاضر از نوع نیمهتجربی با طرح پیشآزمون – پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه ...
-
اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر سازگاری اجتماعی و خودتنظیمی یادگیری دانشآموزان دختر دارای اضطراب امتحان
(دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2021-03-21)پژوهش حاضر باهدف اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر سازگاری اجتماعی و خودتنظیمی یادگیری دانشآموزان دختر دارای اضطراب امتحان اجرا شد. طرح پژوهش نیمه آزمایشی از نوع پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه مورد ...
-
اثربخشی مثبت اندیشی بر خود پنداره تحصیلی و اضطراب امتحان دانشآموزان مقطع متوسطه شهر زاهدان
(دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2021-03-21)این تحقیق با هدف بررسی اثربخشی آموزش مثبتاندیشی بر خودپنداره تحصیلی و اضطراب امتحان دانشآموزان مقطع متوسطه شهر زاهدان انجام گرفت. روش انجام تحقیق نیمه آزمایشی از نوع پیش-آزمون- پسآزمون بوده است. جامعه آماری این پژوهش ...
-
اثربخشی آموزش معکوس بر جهتگیری هدف در یادگیری درس زبان انگلیسی
(دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2021-03-21)هدف: هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی راهبرد آموزش معکوس بر بهبود جهتگیری هدف و مولفههای آن در دانشآموزان دختر دوره دوم متوسطه در درس زبان انگلیسی انجام شد. روش: روش ﭘﮋوﻫﺶ نیمهآزمایشی با پیشآزمون و پسآزمون با یک گروه ...
-
اثربخشی آموزش راهبردهای فراشناختی بر خودناتوانسازی تحصیلی و تفکر تأملی دانشآموزان دوره اول متوسطه
(دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2021-03-21)هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای فراشناختی بر خود ناتوانسازی تحصیلی و تفکر تأملی دانشآموزان دوره اول متوسطه بود.پژوهش به شیوه نیمهآزمایشی و از نوع طرح پیشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش ...
-
نقش فاکتورهای شناختی توجه، سرعت پردازش و حافظه کاری در پیش بینی اختلال یادگیری ریاضی کودکان دبستانی
(دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2021-03-21)هدف پژوهش حاضر پیشبینی اختلال یادگیری ریاضی بر اساس فاکتورهای شناختی توجه، سرعت پردازش و حافظه کاری در کودکان دبستانی بود. روش پژوهش توصیفی و مبتنی بر مدلهای همبستگی- پیشبین بود. جامعه آماری شامل کلیه کودکان دبستانی 7 ...
-
رابطه ساختار کلاس درس با مشارکت فعّال دانشجویان در دانشگاه: نقش میانجیگری خودکارآمدی تحصیلی
(دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2021-03-21)پژوهش حاضر باهدف تعیین نقش واسطهای خودکارآمدی تحصیلی در رابطه بین ساختار کلاس درس و مشارکت فعّال دانشجویان در دانشگاه انجام شد. روش تحقیق، توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان دوره کارشناسی ...
-
ارتباط شکفتگی و شفقتورزی به خود در میان دانشجویان ایرانی و سوئدی (مطالعه بین فرهنگی)
(دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2021-03-21)مطالعه حاضر با هدف مقایسه بین فرهنگی روابط شکفتگی و شفقتورزی به خود در بین دانشجویان ایرانی و سوئدی انجام شد. روش تحقیق حاضر از نوع همبستگی بود و جامعه تحقیق شامل کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مهاباد و دانشگاه اپسالای ...



