• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله مطالعات روانشناسی تربیتی
    • دوره 18, شماره 41
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله مطالعات روانشناسی تربیتی
    • دوره 18, شماره 41
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثربخشی مثبت اندیشی بر خود پنداره تحصیلی و اضطراب امتحان دانش‌‌آموزان مقطع متوسطه شهر زاهدان

    (ندگان)پدیدآور
    جناآبادی, حسینسالارپور, مسعود
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این تحقیق با هدف بررسی اثربخشی آموزش مثبت‌اندیشی بر خودپنداره تحصیلی و اضطراب امتحان دانش‌آموزان مقطع متوسطه شهر زاهدان انجام گرفت. روش انجام تحقیق نیمه آزمایشی از نوع پیش-آزمون- پس‌آزمون بوده است. جامعه آماری این پژوهش شامل دانش‌آموزان مقطع متوسطه مشغول به تحصیل شهر زاهدان در سال 991398 که تعداد ۳۰ نفر به‌صورت داوطلبانه و هدفمند انتخاب و سپس به‌صورت تصادفی و همتا به دو گروه آزمایش و گواه تقسیم شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه خودپنداره تحصیلی(یسن‌چن، 2004) و پرسشنامه اضطراب امتحان(فریدمن و بنداس‌جاکوب، 1997)می‌باشد. روایی این تحقیق از نوع محتوایی و پایایی با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه خودپنداره تحصیلی 92/0 و پرسشنامه اضطراب امتحان 90/0 برآورد گردید. نتایج نشان داد آموزش مثبت‌اندیشی بر اضطراب امتحان و مؤلفه‌های آن در دانش‌آموزان مقطع متوسطه شهر زاهدان مؤثر است. همچنین آموزش مثبت‌اندیشی بر خودپنداره تحصیلی و مؤلفه‌های آن در دانش‌آموزان مقطع متوسطه شهر زاهدان اثربخش بوده است. نتایج آزمونt تک‌نمونه نیز بیانگر این بود که میزان اضطراب امتحان و خودپنداره تحصیلی دانش‌آموزان مقطع متوسطه شهر زاهدان در سطح مطلوبی است.
    کلید واژگان
    "آموزش مثبت اندیشی"
    "اضطراب امتحان"
    "خودپنداره تحصیلی"
    "دانش آموزان"
    " شهر زاهدان"

    شماره نشریه
    41
    تاریخ نشر
    2021-03-21
    1400-01-01
    ناشر
    دانشگاه سیستان و بلوچستان
    University of Sistan and Baluchestan
    سازمان پدید آورنده
    استاد گروه روانشناسی دانشگاه سیستان و بلوچستان
    کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی گروه علوم تربیتی دانشگاه سیستان و بلوچستان

    شاپا
    2228-6683
    URI
    https://dx.doi.org/10.22111/jeps.2021.6006
    https://jeps.usb.ac.ir/article_6006.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/790202

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب