نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعباسی, حمیدهfa_IR
dc.contributor.authorمالمیر, آمنهfa_IR
dc.contributor.authorتلخابی, اسداللهfa_IR
dc.contributor.authorصریحی, رسولfa_IR
dc.date.accessioned1399-12-17T22:57:20Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-03-07T22:57:22Z
dc.date.available1399-12-17T22:57:20Zfa_IR
dc.date.available2021-03-07T22:57:22Z
dc.date.issued2020-05-21en_US
dc.date.issued1399-03-01fa_IR
dc.date.submitted2020-12-21en_US
dc.date.submitted1399-10-01fa_IR
dc.identifier.citationعباسی, حمیده, مالمیر, آمنه, تلخابی, اسدالله, صریحی, رسول. (1399). نقش میانجی حس رفاه در تاثیر فرهنگ سازمانی بر رفتار به اشتراک گذاری دانش کارکنان. فصلنامه علمی توسعه سازمانی پلیس, 17(72), 107-133.fa_IR
dc.identifier.issn2008-2096
dc.identifier.urihttp://pod.jrl.police.ir/article_95564.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/785457
dc.description.abstractهدف از انجام این پژوهش بررسی نقش میانجی حس رفاه در تاثیر فرهنگ سازمانی بر رفتار به اشتراک گذاری دانش کارکنان بوده است. پژوهش حاضر بر حسب هدف از نـوع کـاربردی و از نظر ماهیت و روش توصیفی ـ همبستگی می باشد. جامعه‌ آماری این پژوهش کارکنان بانک ملی استان مرکزی که مجموعا 720 نفر بوده است، تعداد نمونه مورد نظر از طریق فرمول کوکران250 بدست آمد. به منظور گردآوری داده های پژوهش، از پرسشنامه چامگ و همکاران (2016) استفاده شده است. روایی پرسشنامه توسط روایی ظاهری، محتوا (روش لاوشه) سنجش گردید. جهت تعیین پایایی سوالات پرسشنامه به صورت جداگانه از روش آلفای کرونباخ استفاده شده است. در این پژوهش،تجزیه و تحلیل داده ها از طریق مدل معادلات ساختاری و با استفاده از نرم‌افزار لیزرل انجام شده است. یافته ها نشان داد فرهنگ سازمانی نوآورانه از طریق حس رفاه کارکنان بر رفتار به اشتراک گذاری دانش صریح با شدت اثر(063/0) و فرهنگ سازمانی نوآورانه از طریق حس رفاه کارکنان بر رفتار به اشتراک گذاری دانش ضمنی با شدت اثر (057/0) تاثیر دارد. نتایج حاکی از آن بوده است که نوع فرهنگ سازمانی اهمیت فراوانی در تسهیم دانش دارد. به عبارتی، فرهنگ سازمانی نواورانه بر رفتار به اشتراک گذاری دانش ضمنی وصریح کارکنان از طریق حس رفاه کارکنان اثر قابل توجهی دارد. اما فرهنگ سازمانی بروکراتیک و فرهنگ سازمانی حمایتی بر رفتار به اشتراک گذاری دانش صریح و ضمنی کارکنان از طریق نقش میانجی حس رفاه تاثیری ندارد.fa_IR
dc.format.extent1611
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمرکز تحقیقات کاربردی معاونت طرح و برنامه و بودجه ناجاfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی توسعه سازمانی پلیسfa_IR
dc.relation.ispartofPolice Organizational Developmenten_US
dc.subjectحس رفاهfa_IR
dc.subjectفرهنگ سازمانی بروکراتیکfa_IR
dc.subjectفرهنگ سازمانی حمایتیfa_IR
dc.subjectفرهنگ سازمانی نوآورانهfa_IR
dc.subjectرفتار به اشتراک‌گذاری دانشfa_IR
dc.subjectرفتار سازمانیfa_IR
dc.titleنقش میانجی حس رفاه در تاثیر فرهنگ سازمانی بر رفتار به اشتراک گذاری دانش کارکنانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت، موسسه آموزش عالی طلوع مهر قم، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت ، دانشگاه آزاد اسلامی، فراهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، فراهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه حسابداری، دانشگاه فنی و حرفه ای شمسی پور، تهران ، ایرانfa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue72
dc.citation.spage107
dc.citation.epage133


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد