نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحیدرزاده ریزی, سمانهfa_IR
dc.contributor.authorمحمدی, حسینfa_IR
dc.contributor.authorشاهنوشی, ناصرfa_IR
dc.contributor.authorکرباسی, علیرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T19:54:00Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T19:54:01Z
dc.date.available1399-07-08T19:54:00Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T19:54:01Z
dc.date.issued2015-10-23en_US
dc.date.issued1394-08-01fa_IR
dc.date.submitted2015-03-18en_US
dc.date.submitted1393-12-27fa_IR
dc.identifier.citationحیدرزاده ریزی, سمانه, محمدی, حسین, شاهنوشی, ناصر, کرباسی, علیرضا. (1394). بررسی عامل‌های موثر بر بازارپسندی گیاهان دارویی (مطالعه موردی نعناء). Agricultural Economics, 9(3), 125-139.fa_IR
dc.identifier.issn2008-5524
dc.identifier.issn2645-3274
dc.identifier.urihttp://www.iranianjae.ir/article_13788.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/76813
dc.description.abstractیکی از محصولات کشاورزی که می‌تواند اهمیت زیادی در بخش کشاورزی و اقتصاد کشور به ویژه افزایش درآمد‌های حاصل از صادرات غیر نفتی داشته باشد، گیاهان دارویی است. در این زمینه تحقیقات بازاریابی مناسب می‌تواند زمینه لازم برای افزایش ارزش افزوده و تولید بیشتر این فرآورده‌ها را میسر نماید. یکی از گیاهان دارویی که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد نعناء است که به شکل های مختلفی تولید و مصرف می شود. هدف این پژوهش بررسی عوامل موثر بر بازارپسندی نعناء با تاکید بر تنوع در شکل فرآورده های این گیاه است. در انجام محاسبات از نرم افزار Stata12 بهره گرفته شده است و پژوهش در سال 1393 با استفاده از اطلاعات مصرف کنندگان فراورده های این گیاه دارویی در مشهد انجام شده است. پس از برآورد مدل با استفاده از رگرسیون لاجیت چندگانه نتایج نشان داد که متغیرهای تجربه مصرف خانوادگی، داشتن بیماری خاص، اولویت مصرف به جهت استفاده دارویی، نام تجاری، خواص و میزان اثر بخشی، سن، کیفیت و مشاوره اثر معناداری بر انتخاب شکل های مختلف مصرف دارند. بنابراین پیشنهاد می-گردد با ایجاد و گسترش نام‌های تجاری معتبر و بهبود کیفیت و همین طور ارائه مشاوره، زمینه استفاده از شکل های مختلف و افزایش مصرف فراهم گردد.fa_IR
dc.format.extent621
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن اقتصاد کشاورزی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofAgricultural Economicsfa_IR
dc.relation.ispartofAgricultural Economicsen_US
dc.subjectبازاریابیfa_IR
dc.subjectتنوعfa_IR
dc.subjectشکل مصرفfa_IR
dc.subjectلاجیت چندگانهfa_IR
dc.subjectنعناءfa_IR
dc.subjectبازاریابی و تجارت محصولات کشاورزیfa_IR
dc.titleبررسی عامل‌های موثر بر بازارپسندی گیاهان دارویی (مطالعه موردی نعناء)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دانشگاه فردوسی مشهدfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهدfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهدfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهدfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue3
dc.citation.spage125
dc.citation.epage139


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد