نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعزیزی, جعفرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T19:53:57Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T19:53:57Z
dc.date.available1399-07-08T19:53:57Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T19:53:57Z
dc.date.issued2015-05-22en_US
dc.date.issued1394-03-01fa_IR
dc.date.submitted2014-11-22en_US
dc.date.submitted1393-09-01fa_IR
dc.identifier.citationعزیزی, جعفر. (1394). ارزیابی کارایی شعب بانک کشاورزی با استفاده از مدل تحلیل پوششی داده ها و تعیین یک شاخص تلفیقی(مطالعه موردی استان مازندران). Agricultural Economics, 9(1), 63-76.fa_IR
dc.identifier.issn2008-5524
dc.identifier.issn2645-3274
dc.identifier.urihttp://www.iranianjae.ir/article_12605.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/76792
dc.description.abstractبانکداری یکی از پیچیده‌ترین صنایع در جهان است و سهم بسزایی در اقتصاد هر کشوری دارد. لذا، علی‌رغم افزایش سرمایه‌گذاری‌های خارجی در صنعت بانکداری، بهبود عملکرد شعب، جهت حفظ رقابت، امری ضروری است. در این تحقیق با استفاده از مدل‌های تحلیل پوششی داده‌ها طی دو مرحله،‌ عملکرد 25 شعبه اصلی بانک کشاورزی استان مازندران در سال 93 بر اساس سه رویکرد جذب منابع، تخصیص مصارف و سودآوری ارزیابی شده است. رویکرد جذب منابع نشان می‌هد که که چطور یک شعبه می‌تواند با استفاده از تجهیزات و پرسنل (به عنوان ورودی) به جمع‌آوری سپرده(به عنوان خروجی) بپردازد. رویکرد تخصیص مصارف نشان می‌دهد که چگونه یک شعبه می‌تواند سپرده‌ه‌های جمع‌آوری شده و مطالبات وصولی از مشتری(به عنوان ورودی) را جهت اعطای تسهیلات(به عنوان خروجی) به‌کار گیرد. رویکرد سودآوری برای اندازه‌گیری سوددهی شعب بر اساس هزینه‌ها به عنوان ورودی و درآمدها به عنوان خروجی به‌کار می‌رود. جهت تعیین شاخص‌ها متناسب با هر رویکرد، ضمن مطالعه تحقیقات کاربردی در این زمینه، بر اساس نظرات کارشناسان و مدیران بانک اقدام، و به شناسایی شاخص‌ها پرداخته شد. در مرحله‌ی اول پس از تعیین کارایی نسبی هر شعبه از رویکردها‌ی مذکور، شعب ناکارآ و واحد الگوی هر شعبه‌ی ناکارآ، تحت رویکرد مورد بررسی، معرفی‌ شده‌اند. سپس در مرحله دوم، بر اساس تلفیق کارایی‌های به دست آمده از سه رویکرد مذکور یک شاخص عددی برای هر شعبه جهت رتبه‌بندی کلی به دست آمده است. بر اساس نتایج به دست آمده ، شعبه‌ی ساری رتبه‌ی اول و شعبه‌ی چالوس رتبه‌ی آخر را به لحاظ کارآیی کسب کرده‌اند.fa_IR
dc.format.extent828
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن اقتصاد کشاورزی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofAgricultural Economicsfa_IR
dc.relation.ispartofAgricultural Economicsen_US
dc.subjectارزیابی عملکردfa_IR
dc.subjectکاراییfa_IR
dc.subjectتحلیل پوششی داده‌هاfa_IR
dc.subjectبانک کشاورزیfa_IR
dc.titleارزیابی کارایی شعب بانک کشاورزی با استفاده از مدل تحلیل پوششی داده ها و تعیین یک شاخص تلفیقی(مطالعه موردی استان مازندران)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه مدیریت کشاورزی، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایرانfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue1
dc.citation.spage63
dc.citation.epage76


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد