نسل جدید تعاونیهای کشاورزی : تجربیات جهانی و درسهایی برای ایران
(ندگان)پدیدآور
نجفی, بهاءالدیننوع مدرک
Textمقاله تحلیلی
زبان مدرک
فارسیچکیده
گرایش به گسترش فعالیت تعاونیها در زمینه بازاریابی محصولات کشاورزی از یک سو و نیاز به بازنگری مبانی سنتی تعاونی در پاسخ به شرایط جدید  از سوی دیگر  سبب گردیده که تعاونیهای کشاورزی به ویژه در کشورهای پیشرفته دستخوش تحولاتی گردند. یکی ازاین نوآوریها ایجاد تعاونیهای بازارگرا با ویژگیهایی خاص میباشند که "تعاونیهای نسل جدید" نام گرفتهاند. در این مقاله نخست به مهمترین دیدگاههای منتقدین به مبانی سنتی تعاونی پرداخته و پس از آن برخی تجربیات و عملکرد تعاونیهای کشاورزی نسل جدید مورد بحث قرار گرفته و در پایان به آموزههایی که میتواند به سیاستگزاران برای انجام اصلاحاتی در ساختار موجود تعاونیهای کشاورزی در ایران کمک نماید پرداخته خواهد شد.
کلید واژگان
تعاونی کشاورزیبازارگرایی
تولیدگرایی
نوآوری
ایران
تاریخ نشر
2014-10-231393-08-01
ناشر
انجمن اقتصاد کشاورزی ایرانسازمان پدید آورنده
استاد اقتصاد کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشتشاپا
2008-55242645-3274




