نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحسینی, مهردادfa_IR
dc.contributor.authorعادلی, افشینfa_IR
dc.contributor.authorواحدی, محسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T16:52:18Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T16:52:18Z
dc.date.available1399-07-08T16:52:18Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T16:52:18Z
dc.date.issued2016-09-22en_US
dc.date.issued1395-07-01fa_IR
dc.date.submitted2017-06-19en_US
dc.date.submitted1396-03-29fa_IR
dc.identifier.citationحسینی, مهرداد, عادلی, افشین, واحدی, محسن. (1395). بررسی الگو و سلایق خرید مصرف‌کنندگان ماهی در شهر ساری. مجله علمی شیلات ایران, 25(3), 103-112. doi: 10.22092/isfj.2017.110262fa_IR
dc.identifier.issn1026-1354
dc.identifier.issn2322-5998
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22092/isfj.2017.110262
dc.identifier.urihttps://isfj.areeo.ac.ir/article_110262.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/7608
dc.description.abstractبا هدف شناسایی بازار ماهی در استان مازندران،بررسی در مورد الگوی خرید و سلایق مصرف ماهی در بین 266 خانوار شهر ساری صورت گرفت. پرسشنامه­­ای تهیه شد تا مصرف­کنندگان سلایق و الگوی خرید ماهی خانواده خود را نسبت به نوع گونۀ ماهی و اشکال خرید ماهی بیان نمایند. جهت مقاصد توصیفی از آمار توصیفی و برای مقاصد تحلیلی از آزمون فریدمن بهره گرفته شد. نتایج نشان داد که اولویت مصرف گوشت در بین خانوارهای ساروی به ترتیب گوشت مرغ، گوسفند، ماهی و گاو بوده است. نتایج بررسی الگوی خرید ماهی نشان داده که حدود دو سوم از خانوارهای ساروی کمتر از یک­مرتبه در ماه اقدام به خرید ماهی می­کنند و تنها درصد کمی از آنها (1/4 درصد) به صورت هفتگی ماهی می­خرند. مصرف­کنندگان ساروی ماهیان دریایی را بیشتر از ماهیان پرورشی و ماهیان سردآبی را بیشتر از ماهیان گرم­آبی ترجیح دادند. ماهی تازه، زنده و کنسروی به­ترتیب شکل مورد علاقۀ خرید برای مصرف­کنندگان ساروی بوده و سایر اشکال ماهی مثل ماهی منجمد، دودی و شور به­ندرت (مجموعاً 9/7 درصد) مورد پسند مصرف­کنندگان قرار گرفته­اند. نتایج این تحقیق، به قدرت تصمیم­گیری شرکت­ها و عرضه­کنندگان در مورد اینکه چه محصولی به بازار ارایه شود تا فروش بیشتری داشته باشند، کمک خواهد کرد. بنابراین، شناخت نیازها و خواسته­های مصرف­کنندگان و درک رفتار خرید آنها گامی مؤثر در جهت برآوردن انتظارات­شان و در نهایت افزایش مصرف ماهی خواهد بود.fa_IR
dc.format.extent256
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherموسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشورfa_IR
dc.publisherAgricultural Research,Education and Extension Organizationen_US
dc.relation.ispartofمجله علمی شیلات ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Scientific Fisheries Journalen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22092/isfj.2017.110262
dc.subjectسلایق مصرفیfa_IR
dc.subjectالگوی خریدfa_IR
dc.subjectمصرف ماهیfa_IR
dc.subjectساریfa_IR
dc.titleبررسی الگو و سلایق خرید مصرف‌کنندگان ماهی در شهر ساریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی شهید بهشــتیfa_IR
dc.citation.volume25
dc.citation.issue3
dc.citation.spage103
dc.citation.epage112


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد