بررسی تأثیر قابلیت های زیست محیطی بر استراتژی و کارایی زیست محیطی: نقش میانجی قابلیت بازاریابی
(ندگان)پدیدآور
نصراللهی, مهدیفتحی, محمدرضادهقان, سحرصابری, علی
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف اصلی این پژوهش بررسی تأثیر قابلیت های زیست محیطی بر استراتژی و کارایی زیست محیطی با در نظر گرفتن نقش میانجی قابلیت بازاریابی می باشد. این پژوهش از منظر هدف، از نوع تحقیقات کاربردی است. از نظر روش در ردیف تحقیقات توصیفی قرار می گیرد. جامعۀ آماری این پژوهش، کلیه مدیران بازرگانی شرکتهای تولیدی صنایع شیمیایی استان تهران است. همچنین از میان شرکتهای فعال در زمینه مواد شیمیایی 10 شرکت که عملکرد مناسبتری داشتهاند بررسی شد و تعداد کل جامعه آماری 550 مشخص گردیده است. حجم نمونه بر اساس جدول مورگان 226 نفر برآورده شده است. در مورد مبانی نظری تحقیق، ابزار گرد آوری اطلاعات، استفاده از مطالعات کتابخانهای می باشد که از نوع ابزار بررسی مدارک سازمانی و اسناد ثانویه است و در مورد داده های آمار تحقیق، از ابزار پرسشنامه جهت شناسایی روابط بین متغیرهای تحقیق استفاده شد. ابزار مورد استفاده در این تحقیق، پرسشنامههای 25 سوالی سونگ (2017) و مارتین و همکاران (2015) براساس طیف پنج تایی لیکرت است. روایی ابزار از طریق صوری و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ به دست آمد. در انتها با استفاده از روش مدلسازی معادلات ساختاری تجزیه و تحلیل انجام پذیرفت.
کلید واژگان
قابلیت های زیست محیطیاستراتژی زیست محیطی
کارایی زیست محیطی
قابلیت بازاریابی
شماره نشریه
96تاریخ نشر
2020-02-201398-12-01
ناشر
شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیکسازمان پدید آورنده
دکترای تخصصی. استادیار. استادیار گروه مدیریت صنعتی، دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، قزوین، ایراندکترای تخصصی ، استادیار دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم ، ایران
کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی و کارشناس بنیاد مستضعفان تهران
دکترای تخصصی. استادیار. استادیار دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران



