نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنصراللهی, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorفتحی, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorدهقان, سحرfa_IR
dc.contributor.authorصابری, علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T19:47:26Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T19:47:26Z
dc.date.available1399-07-08T19:47:26Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T19:47:26Z
dc.date.issued2020-02-20en_US
dc.date.issued1398-12-01fa_IR
dc.date.submitted2018-11-02en_US
dc.date.submitted1397-08-11fa_IR
dc.identifier.citationنصراللهی, مهدی, فتحی, محمدرضا, دهقان, سحر, صابری, علی. (1398). بررسی تأثیر قابلیت های زیست محیطی بر استراتژی و کارایی زیست محیطی: نقش میانجی قابلیت بازاریابی. صنعت لاستیک ایران, 24(96), 39-50.fa_IR
dc.identifier.issn1563-0633
dc.identifier.urihttp://www.iranrubbermag.ir/article_104052.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/74303
dc.description.abstractهدف اصلی این پژوهش بررسی تأثیر قابلیت های زیست محیطی بر استراتژی و کارایی زیست محیطی با در نظر گرفتن نقش میانجی قابلیت بازاریابی می باشد. این پژوهش از منظر هدف، از نوع تحقیقات کاربردی است. از نظر روش در ردیف تحقیقات توصیفی قرار می گیرد. جامعۀ آماری این پژوهش، کلیه مدیران بازرگانی شرکت‌های تولیدی صنایع شیمیایی استان تهران است. همچنین از میان شرکت‌های فعال در زمینه مواد شیمیایی 10 شرکت که عملکرد مناسب‌تری داشته‌اند بررسی شد و تعداد کل جامعه آماری 550 مشخص گردیده است. حجم نمونه بر اساس جدول مورگان 226 نفر برآورده شده است.  در مورد مبانی نظری تحقیق، ابزار گرد آوری اطلاعات، استفاده از مطالعات کتابخانه‌ای می باشد که از نوع ابزار بررسی مدارک سازمانی و اسناد ثانویه است و در مورد داده های آمار تحقیق، از ابزار پرسشنامه جهت شناسایی روابط بین متغیرهای تحقیق استفاده شد. ابزار مورد استفاده در این تحقیق، پرسشنامه‌های 25 سوالی سونگ (2017) و مارتین و همکاران (2015) براساس طیف پنج تایی لیکرت است. روایی ابزار از طریق صوری و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ به دست آمد. در انتها با استفاده از روش مدلسازی معادلات ساختاری تجزیه و تحلیل انجام پذیرفت.fa_IR
dc.format.extent18
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherشرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیکfa_IR
dc.relation.ispartofصنعت لاستیک ایرانfa_IR
dc.subjectقابلیت های زیست محیطیfa_IR
dc.subjectاستراتژی زیست محیطیfa_IR
dc.subjectکارایی زیست محیطیfa_IR
dc.subjectقابلیت بازاریابیfa_IR
dc.titleبررسی تأثیر قابلیت های زیست محیطی بر استراتژی و کارایی زیست محیطی: نقش میانجی قابلیت بازاریابیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدکترای تخصصی. استادیار. استادیار گروه مدیریت صنعتی، دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، قزوین، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدکترای تخصصی ، استادیار دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم ، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد مدیریت صنعتی و کارشناس بنیاد مستضعفان تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدکترای تخصصی. استادیار. استادیار دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایرانfa_IR
dc.citation.volume24
dc.citation.issue96
dc.citation.spage39
dc.citation.epage50


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد