انتخاب استراتژی در سطح کلان با رویکرد تلفیقی کارت امتیازات متوازن (BSC) و فرایند تحلیل شبکهیی (ANP)
(ندگان)پدیدآور
خوبیاری شورباز, حسنشریفی یار, ابراهیمسلطانی نژاد, محبوبه
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر انتخاب استراتژی کلان (استراتژی تهاجمی، تدافعی، ثبات) برای شرکت ایرانخودروست و از نظر هدف، کاربردی و به شیوهی توصیفی انجام شده است. شیوهی جمعآوری دادهها در این پژوهش، پرسشنامه است که در شرکت ایرانخودرو توزیع و توسط مدیران و کارشناسان ارشد این شرکت تکمیل شد. در این پژوهش نخست بهوسیلهی کارت امتیازات متوازن معیارهای تصمیمگیری شرکت شناسایی شدند که این معیارها چهار منظر کارت امتیازات متوازن، یعنی: مالی، مشتری، فرایندهای داخلی، رشد و یادگیری را در برمیگرفتند و سپس به کمک فرایند تحلیل شبکهیی استراتژیهای کلان اولویتبندی شدند و به این نتیجه دستیافت که برای شرکت ایرانخودرو استراتژی تهاجمی از بین استراتژیهای دیگر، اولویت بیشتری را داراست و این استراتژی بهعنوان مناسبترین استراتژی کلان برای این شرکت انتخاب شد.
کلید واژگان
استراتژی کلانکارت امتیازات متوازن
تصمیمگیری چند معیاره
فرایند تحلیل شبکهیی
شماره نشریه
81تاریخ نشر
2016-05-211395-03-01
ناشر
شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیکسازمان پدید آورنده
مدرس دانشگاه پیام نور بافت، کرمان، ایرانکارشناس ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه پیام نور تهران
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد قشم



