• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آموزش در علوم انتظامی
    • دوره 26, شماره 27
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آموزش در علوم انتظامی
    • دوره 26, شماره 27
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارائه مدل تربیت شهروندی ویژه دانش‌آموزان دوره ابتدایی.

    (ندگان)پدیدآور
    احمدی دستجردی, مهنازرشادت جو, حمیدهقلی قورچیان, نادرمحمد داودی, امیرحسین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    531.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر با هدف طراحی و اعتباریابی مدل تربیت شهروندی ویژه دانش‌آموزان دوره ابتدایی شهر تهران انجام شده است. به لحاظ روش، آمیخته بود. مرحله اول با روش نظریه مبنایی برای استخراج مولفه‌های آموزش شهروندی اجرا شده است و مرحله دوم از نوع توصیفی – پیمایشی انجام شده است. جامعه پژوهش، در مرحله اول شامل تمامی دست اندرکاران و متخصصین مربوطه بودند. ملاک‌های محقق در خصوص ارتباط شرکت کنندگان با حوزه شهروندی، انجام پژوهش در این خصوص و اجرای آموزش‌های شهروندی است. برای نمونه‌گیری با استفاده از تلفیق دو روش هدفمند و گلوله برفی تا حد اشباع نظری 15 نفر حاصل شد. برای جمع‌آوری اطلاعات از متخصصین، از مصاحبه نیمه ساختار یافته استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها از کدگذاری نظری استفاده شده است. یافته‌های مرحله کیفی نشان داد که ابعاد تربیت شهروندی شامل ارائه دانش شهروندی، آموزش مهارت‌های شهروندی، در نظر گرفتن ساز و کارهای اجرایی در آموزش شهروندی و در نظر گرفتن اصول آموزش شهروندی است. در مرحله دوم، پژوهش با روش پیمایشی و به منظور اعتباریابی مدل، طراحی و اجرا شده است. جامعه آماری در این بخش شامل همه معلمان دوره ابتدایی تهران بوده‌اند که تعداد 378 معلم به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این مرحله، پرسشنامه محقق ساخته است که براساس مولفه‌های به دست آمده در مرحله اول پژوهش تهیه شده است. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها، از روش تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی استفاده گردید
    کلید واژگان
    آموزش شهروندی
    مهارت‌های شهروندی
    اعتباریابی
    دانش‌آموزان ابتدایی

    شماره نشریه
    27
    تاریخ نشر
    2019-12-22
    1398-10-01
    ناشر
    معاونت تربیت وآموزش
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدیریت گروه مدیریت آموزشی ،دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
    دانشیار گروه مدیریت شهری، دانشکده مدیریت و اقتصاد،واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران (نویسنده مسئول)
    استادتمام گروه مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت و اقتصاد،واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
    دانشیار گروه مدیریت آموزشی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه، ساوه، ایران

    شاپا
    2382-9613
    URI
    http://tps.jrl.police.ir/article_95187.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/709300

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب