بررسی عوامل مؤثر در رقابت رسانهای (مطبوعات) از دیدگاه دستاندرکاران رسانه (با تأکید بر مطبوعات سراسری )
(ندگان)پدیدآور
مرتضوی, محمودرضامرادی, منصورهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
یک سازمان مطبوعاتی، بهعنوان سازمان خدماتی بهمنظور افزایش درآمد و تصاحب بازار نشر، روشهای مختلفی را برای رقابت با سایر رسانهها اتخاذ میکند. این رقابت، ابعاد متعددی را در برمیگیرد که در زمینههای حفظ مخاطبان، جذب مخاطبان جدید، تولید مطالب اختصاصی، سبقت خبری، فروش بیشتر، جذب آگهی بیشتر و افزایش تیراژ مطرح میشود. در این پژوهش، به روش «پیمایش» دربارة چگونگی ایجاد فضای رقابتی در روزنامههای ایران تحقیق شده و دیدگاه مدیران بخش تحریریة پنج روزنامة مطرح کشور بررسی شده است. در این پژوهش مشخص شد که روشهای روزنامهنگاری (تحقیقی و تشریحی)، امنیت شغلی، خصوصیسازی و مدیریت تخصصی در ایجاد فضای رقابتی مؤثر است.
کلید واژگان
رقابت رسانهایمطبوعات سراسری
روزنامهنگاری تشریحی و تحقیقی
امنیت شغلی روزنامهنگاران
مدیریت تخصصی رسانه
شماره نشریه
10تاریخ نشر
2010-07-231389-05-01
ناشر
پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطاتسازمان پدید آورنده
استادیار علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی ـ واحد میبدکارشناس ارشد علوم ارتباطات ـ مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی فرهنگ و هنر یزد
شاپا
2008-87602538-2632




