نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمرتضوی, محمودرضاfa_IR
dc.contributor.authorمرادی, منصورهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T19:35:46Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T19:35:46Z
dc.date.available1399-07-08T19:35:46Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T19:35:46Z
dc.date.issued2010-07-23en_US
dc.date.issued1389-05-01fa_IR
dc.date.submitted2010-08-06en_US
dc.date.submitted1389-05-15fa_IR
dc.identifier.citationمرتضوی, محمودرضا, مرادی, منصوره. (1389). بررسی عوامل مؤثر در رقابت رسانه‌ای (مطبوعات) از دیدگاه دست‌اندرکاران رسانه (با تأکید بر مطبوعات سراسری ). فصلنامه مطالعات فرهنگ - ارتباطات, 11(10), 215-236.fa_IR
dc.identifier.issn2008-8760
dc.identifier.issn2538-2632
dc.identifier.urihttp://www.jccs.ir/article_3433.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/70109
dc.description.abstractیک سازمان مطبوعاتی، به‏عنوان سازمان خدماتی به‏منظور افزایش درآمد و تصاحب بازار نشر، روش‌های مختلفی را برای رقابت با سایر رسانه‌ها اتخاذ می‌کند. این رقابت، ابعاد متعددی را در برمی‌گیرد که در زمینه‏های حفظ مخاطبان، جذب مخاطبان جدید، تولید مطالب اختصاصی، سبقت خبری، فروش بیشتر، جذب آگهی بیشتر و افزایش تیراژ مطرح می‌شود. در این پژوهش، به روش «پیمایش» دربارة چگونگی ایجاد فضای رقابتی در روزنامه‌های ایران تحقیق شده و دیدگاه مدیران بخش تحریریة پنج روزنامة مطرح کشور بررسی شده است. در این پژوهش مشخص شد که روش‌های روزنامه‌نگاری (تحقیقی و تشریحی)، امنیت شغلی، خصوصی‌سازی و مدیریت تخصصی در ایجاد فضای رقابتی مؤثر است.fa_IR
dc.format.extent392
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطاتfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه مطالعات فرهنگ - ارتباطاتfa_IR
dc.subjectرقابت رسانه‌ایfa_IR
dc.subjectمطبوعات سراسریfa_IR
dc.subjectروزنامه‌نگاری تشریحی و تحقیقیfa_IR
dc.subjectامنیت شغلی روزنامه‌نگارانfa_IR
dc.subjectمدیریت تخصصی رسانهfa_IR
dc.titleبررسی عوامل مؤثر در رقابت رسانه‌ای (مطبوعات) از دیدگاه دست‌اندرکاران رسانه (با تأکید بر مطبوعات سراسری )fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی ـ واحد میبدfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد علوم ارتباطات ـ مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی فرهنگ و هنر یزدfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue10
dc.citation.spage215
dc.citation.epage236


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد