اولویتبندی شاخصها و ابعاد موفقیت در بازاریابی کتابهای دانشگاهی
(ندگان)پدیدآور
مولوی, سلیمانعابسی, سعیدشاهطهماسبی, اسماعیلنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف اصلی این نوشتار شناسایی و اولویتبندی شاخصهای موفقیت در بازاریابی کتابهای دانشگاهی است. با انجام مطالعههای مختلف و بررسی پیشینة موضوع، تصمیمهای راهبردی و آمیختة بازاریابی بهعنوان عوامل محیط داخلی و تکنولوژی و زمان نیز بهعنوان عوامل محیط بیرونی تأثیرگذار کسبوکار در نظر گرفته شد. جامعة آماری، ناشران تهرانی و تعداد نمونة آماری 220 نفر میباشد. انتخاب ناشران به روش تصادفی ساده صورت گرفته و برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه استفاده شده است. روایی پرسشنامه بهطور صوری و پایایی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ تأیید شده است. برای تجزیه و تحلیل دادهها نیز از ضریب همبستگی اسپیرمن و فریدمن استفاده شده است. نتایج رتبهبندی عناصر به ترتیب: موقعیتیابی 048/6، محصول 876/5، زمان 621/5، مکان 308/5، فناوری 161/5، ترفیع 899/4، قیمت 694/4، هدفگذاری، 154/4 و بخشبندی 237/3 میباشد.
کلید واژگان
شاخصبازاریابی
کتابهای دانشگاهی
شماره نشریه
21تاریخ نشر
2013-04-211392-02-01
ناشر
پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطاتسازمان پدید آورنده
دانشجوی کارشناسیارشد مدیریت اجرایی دانشگاه پیامنور کرجاستادیار دانشگاه پیام نور یزد
دانشجوی دکتری بازاریابی بینالملل، دانشگاه تربیت مدرس
شاپا
2008-87602538-2632




