دوره 20, شماره 48
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بازخوانی بیناگفتمانی نقاشی "حکایت یوسف و زلیخا" و سه اقتباس معاصر آن
(پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات, 2019-12-22)نقاشی «حکایت یوسف و زلیخا» از زیباترین و عرفانیترین نقاشیهای ایرانی، اثر کمالالدین بهزاد است که در دنیای پستمدرن بسیار مورد خوانش و ارزیابی قرار گرفته است. انجام پژوهشها و جستارهای بسیار پیرامون این نقاشی، هنرمندان ...
-
پزشکی شدن زیبایی و سبک های هویّتی
(پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات, 2019-12-22)با پیشرفت سریع تکنولوژی، تغییرات وسیع جامعه و گذر از جامعهی تولیدی به سمت جامعهی مصرفی، شالودههای هویتیابی نیز دچار تغییر شدهاست و بدن را به مثابه رسانهی هویت در نظر میگیرند. پژوهش حاضر با استفاده از نظریه ی زمینه ...
-
تحلیل نگرش شخصیتهای یک داستان کوتاه بر اساس نظریه کارکردهای نگرش مطالعه موردی تک داستان «یک روایت معتبر درباره کشتن» اثر مصطفی مستور
(پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات, 2019-12-22)داستان، بهمثابه یک مدل از جامعه، رسانهای است که قادر به بازنمایی جنبههای مختلف روانی و اجتماعی انسانها و افزایش تواناییهای اجتماعی و موجب جامعهپذیری و تغییر در ابعاد شخصیتی انسانهاست. این پژوهش، به شیوه کتابخانهای، ...
-
سنتگرایان ایدئولوژیک و سیاستگذاری فرهنگی (مورد مطالعه: رویکرد مهدی نصیری)
(پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات, 2019-12-22)جریان سنتگرایان ایدئولوژیک پس از انقلاب و از درون جدالهای فکری دههی هفتاد درباره مدرنیته، مفهومسازی الگوی توسعه و عملی کردن نظریههای بومی سربرآورد و زمینه برای طرح بیشتر مسئله تقابل سنت و مدرنیته فراهم شد. مهدی نصیری ...
-
تحولات سیاستگذاری فرهنگی شبکه های اجتماعی مجازی در جمهوری اسلامی ایران: مورد مطالعه تحلیل اسناد بالادستی (1370-1396)
(پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات, 2019-12-22)در این مقاله محقق در راستای پاسخ به تحولات سیاستگذاری فرهنگی شبکههای اجتماعی مجازی در جمهوری اسلامی ایران، اسناد بالادستی کشور در بازة زمانی 1370 تا 1396 را مورد تحلیل و ارزیابی قرار داده است. جهتگیری اصلی این پژوهش ...
-
نقش مؤلفههای احساسی و اخلاقی سواد رسانهای در توسعه سرمایه اجتماعی در بین شهروندان تهرانی
(پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات, 2019-12-22)سواد رسانهای بهعنوان یک استراتژی، پس از آنکه بهعنوان یک ضرورت برای ترویج در کشور بهمنظور بهرهمندی مفید و مؤثر از رسانهها و کاهش عوارض مخرب آن شناخته شد و پشتوانة یک اجماع علمی را کسب نمود میبایست در کشور اجرائی ...
-
تجربه دوفضایی شده کاربران ایرانی از سوگواری مجازی : شبکه اجتماعی فیسبوک
(پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات, 2019-12-22)این مطالعه که به تجربة سوگ افراد معمولی پس از مرگ عزیزان در میدان تحقیق خود، یعنی شبکة اجتماعی فیسبوک میپردازد، با پارادایم دوفضایی شدن و تکیه بر دیدگاه جامعهشناسانه و نیز شناخت اجتماعی به حافظه، حافظه جمعی و خاطرات ...
-
چگونگی توسعۀ ارتباطات برند - مصرفکننده در شبکههای اجتماعی نوین: (مطالعۀ کاربران اینستاگرام در شهر تهران)
(پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات, 2019-12-22)هدف پژوهش حاضر، شناسایی عوامل موثر بر ایجاد و تقویت ارتباطات برندها و مصرفکنندگان در شبکههای اجتماعی و تاثیر این ارتباطات بر برندها است. جامعه آماری پژوهش حاضر، کاربران شبکهی اجتماعی اینستاگرام هستند که عضو اجتماعات ...



