مرور دوره 19, شماره 43 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
-
آیندۀ مصرف رسانهای مخاطبان: مطالعۀ موردی با روش دلفی
(پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات, 2018-11-22)امروزه مصرف رسانهها در سراسر جهان بسیار بالاست و با پیشرفت فناوری، فرصتهای بیشتری برای انتخاب مخاطبان در موقعیتها، مکانها و با رفتارهای مختلف در سراسر جهان ایجاد شده است. این فرصت، سپهر رسانهای را گستردهترکرده و ...
-
تحلیل جامعهشناختی مهمترین مانع فرهنگی توسعۀ سیاسی در ایران (عصر پهلوی دوم)
(پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات, 2018-11-22)تحقیق پیشرو در صدد پاسخگویی به این پرسش اساسی برآمده که مهمترین مانع فرهنگی که در دورۀ پهلوی دوم سبب عدم دستیابی جامعۀ ایران به توسعۀ سیاسی شد چه بوده است؟ دیگر اینکه پهلوی دوم به کمک چه اقدامات اساسیای جامعۀ ایران را ...
-
بررسی عوامل درونی و بیرونی مانایی پدیده نوظهور داعش (از سال 2010 تا 2017)
(پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات, 2018-11-22)یکی از مباحث مهم و اساسی دربارۀ داعش این است که بهرغم مخالفتهای جهانی و حملات نظامیِ همهجانبه تحت ائتلافهای دو، سه یا چندگانه علیه داعش، چگونه این گروه تروریستی تا سال 2017 میلادی همچنان ماندگار بوده است. در پاسخ، این ...
-
تحلیل جامعهشناختی بازتاب تحولات اجتماعی در آثار نگارگری حسین بهزاد
(پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات, 2018-11-22)تأثیرپذیری هنرمند از تحولات اجتماعی موجب تحول در هنر اوست. یکی از دورههای تاریخی ـ اجتماعی خاص ایران که هنر و هنرمندان تحت تأثیر آن قرار گرفتند، زمان وقوع جنگهای جهانی اول و دوم است. همزمانی قحطی و فقر ناشی از این جنگها ...
-
تحلیل انتقادی روایت پیامبران در تلویزیون از منظر الگوی مفهومی اسوهپردازی دینی (مورد مطالعه: سریال یوسف پیامبر)
(پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات, 2018-11-22)این پژوهش بر آن است تا با تبیین یک دستگاه نقد دینی بهمنظور تحلیل آثار نمایشی اقتباسی، از منظری انتقادی و با روش تحلیل مضمون، نحوۀ نمایش پیامبران در سریال یوسف پیامبر را تحلیل کند. برای دستیابی به این هدف، از چارچوب مفهومی ...
-
رابطۀ سرمایۀ فرهنگی و سواد رسانهای بین جوانان شهر بافق
(پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات, 2018-11-22)سواد رسانهای موضوعی است که قدرت درک مخاطبان از نحوۀ کارکرد رسانهها و شیوههای معنیسازی در آنها را مورد توجه قرار میدهد و میکوشد این واکاوی را برای مخاطبان به یک عادت و وظیفه تبدیل کند. بر این اساس، پژوهش پیشرو به ...



