نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسعیدپناه, مسعودfa_IR
dc.contributor.authorالوانی, سید مهدیfa_IR
dc.contributor.authorهاشمی, سید ذبیح اللهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T19:33:58Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T19:33:58Z
dc.date.available1399-07-08T19:33:58Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T19:33:58Z
dc.date.issued2020-05-21en_US
dc.date.issued1399-03-01fa_IR
dc.date.submitted2020-06-10en_US
dc.date.submitted1399-03-21fa_IR
dc.identifier.citationسعیدپناه, مسعود, الوانی, سید مهدی, هاشمی, سید ذبیح الله. (1399). طراحی مدل شایستگی های بنیادی و فناورانه مدیران حوزه فناوری اطلاعات. فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1399(40), 1-8.fa_IR
dc.identifier.urihttp://www.jdem.ir/article_673410.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/69431
dc.description.abstractاز آنجا که فهرست استانداردی از شایستگی‌ها وجود ندارد، سازمان‌های مختلف، شرکتها و موسسات، وزارتخانه‌ها و نهادهای دولتی در سراسر جهان، همه بسته به شرایط و نیازهای خود، چارچوبی را برای شایستگی های مورد انتظار خود تعریف می‌کنند. در همین راستا پژوهش حاضر در پی آن است تا مدلی برای شایستگی های مدیران حوزه فناوری اطلاعات بانک ملت به عنوان یکی از مهمترین قطب های مهم اقتصادی و زیرساخت های حیاتی کشورطراحی نماید، به گونه ایی که بر مشکلات مدل های پیشین فائق آمده وچارچوب مناسبی برای انتخاب و انتصاب مدیران بخش فناوری اطلاعات بانک باشد. لذا با انجام این پژوهش تلاش گردیده تا چالش " نگاه تک بعدی به شایستگی ها " رفع گردد.  این تحقیق بر اساس ماهیت و روش از نوع توصیفی و بر اساس هدف از نوع کاربردی می باشد . از لحاظ نوع شناسی، پژوهش در زمره پژوهش های کیفی و در پارادایم قیاسی استقرایی است. ابزار گردآوری اطلاعات مصاحبه نیمه ساختاریافته است. داده های کیفی بدست آمده ا<em>ز</em> مصاحبه با جامعه مدیران ارشد بانک، با استفاده از تحلیل تم کدگذاری شد و مهمترین شایستگی ها استخراج، دسته بندی و به تایید خبرگان رسیده است. ابعاد اصلی شایستگی های شناسایی شده عبارتند از : بعد شایستگی های بنیادی، بعد شایستگی های فناورانه. نتایج پژوهش نشان دهنده آن است که مهمترین لایه های شایستگی مدیران حوزه فناوری اطلاعات در بعد شایستگی های بنیادی شامل لایه شایستگی های عمومی فردی و لایه شایستگی های آموزشی و در بعد شایستگی های فناورانه شامل لایه شایستگی های عمومی و لایه شایستگی های حرفه ایی مدیران فناوری اطلاعات است. برای هر یک از این لایه ها هفت بلوک از شایستگی ها شناسایی شده که به تفصیل عنوان گردیده است.fa_IR
dc.format.extent377
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی قزوینfa_IR
dc.publisherQazvin Islsmic Azad Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مدیریت توسعه و تحولfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Development & Evolution Mnagementen_US
dc.subjectشایستگیfa_IR
dc.subjectتحلیل تمfa_IR
dc.subjectفناوری اطلاعاتfa_IR
dc.titleطراحی مدل شایستگی های بنیادی و فناورانه مدیران حوزه فناوری اطلاعاتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، گروه مدیریت فناوری اطلاعات، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، گروه مدیریت دولتی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران (عهده دار مکاتبات)fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه مدیریت، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران،ایرانfa_IR
dc.citation.volume1399
dc.citation.issue40
dc.citation.spage1
dc.citation.epage8


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد