نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزکی‌پور, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorنعمتی زاده, سیناfa_IR
dc.contributor.authorافشار کاظمی, محمد‌علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T19:33:47Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T19:33:47Z
dc.date.available1399-07-08T19:33:47Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T19:33:47Z
dc.date.issued2019-02-20en_US
dc.date.issued1397-12-01fa_IR
dc.date.submitted2019-03-07en_US
dc.date.submitted1397-12-16fa_IR
dc.identifier.citationزکی‌پور, مهدی, نعمتی زاده, سینا, افشار کاظمی, محمد‌علی. (1397). طراحی الگوریتمی پویا برای کاوش در داده‌ها و پیش‌بینی صحیح پاسخ مشتری. فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1397(35), 39-48.fa_IR
dc.identifier.urihttp://www.jdem.ir/article_663636.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/69369
dc.description.abstractمسئله شناسایی و پیش‌بینی پاسخ مشتریان جهت مخاطب قرار دادن در برنامه‌های بازاریابی مستقیم از دیرباز به عنوان یکی از مسائل مهم و مورد علاقة بازاریابان شیوة مستقیم مطرح شده است. بازاریابانی که از این رویکردها استفاده می‌کنند با خطر واکنش شدید مصرف‌کنندگانی که بازاریابی مستقیم را تعرض به زندگی خصوصی خود تلقی می‌کنند و از آن رنجیده خاطر می‌شوند روبرو هستند، بنابراین حتی ممکن است شرکت‌هایی را که از این روش‌ها استفاده می‌کنند به کلی تحریم کنند. شبکه‌های عصبی به عنوان ابزاری قدرتمند برای پیش‌بینی پاسخ مشتریان بالقوه شناخته شده‌اند ولی همان‌گونه که در پژوهش‌های گذشته نیز عنوان شده است همانند سایر الگوریتم‌های پیش‌بینی در مواجهه با داده‌های نامتوازن تمایل زیادی به انحراف در نتایج دارند. در این پژوهش به منظور ارتقاء توان شناسایی و پیش‌بینی مشتریان بالقوه توسط شبکه‌های عصبی مصنوعی چندلایه ضمن استفاده از روش‌های متداول متعادل‌سازی داده‌ها که در سایر مقاله‌ها به کرات استفاده شده است، اقدام به ایجاد ترکیب‌های مختلف از مشتریان توسط خوشه‌بندی آنها کرده و در نهایت به معرفی یک الگوریتم ابتکاری و بسیار کارآمد جهت شناسایی و رتبه‌بندی مشتریان بالقوه پرداخته‌ایم. نتایج حاکی از آن است که ایجاد ترکیب بهینه‌ای از داده‌‌های مشتریان و پیاده‌سازی الگوریتم پویای پژوهش حاضر به طرز قابل توجهی موجب ارتقاء قدرت پیش‌بینی شبکه‌های عصبی مصنوعی شده است.fa_IR
dc.format.extent1072
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی قزوینfa_IR
dc.publisherQazvin Islsmic Azad Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مدیریت توسعه و تحولfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Development & Evolution Mnagementen_US
dc.subjectطراحی الگوریتمfa_IR
dc.subjectبازاریابی مستقیمfa_IR
dc.subjectپاسخ مشتریfa_IR
dc.subjectبهینه‌سازی پیش‌بینیfa_IR
dc.titleطراحی الگوریتمی پویا برای کاوش در داده‌ها و پیش‌بینی صحیح پاسخ مشتریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، گروه مدیریت، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران (عهده دار مکاتبات)fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه مدیریت صنعتی، واحد تهران مرکزی، ، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume1397
dc.citation.issue35
dc.citation.spage39
dc.citation.epage48


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد