• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت توسعه و تحول
    • دوره 1397, شماره 32
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت توسعه و تحول
    • دوره 1397, شماره 32
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شناسایی و اولویت‌بندی عوامل مؤثر بر قابلیت بازاریابی پویا با رویکرد سلسله مراتبی

    (ندگان)پدیدآور
    محمدیان, محمودافتخار‌پور, سارا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    437.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    قابلیت‌های بازاریابی فرآیندهای یکپارچه و منسجمی هستند که برای اعمال مهارت‌های جمعی، دانش و منابع شرکت طراحی می‌شوند و باعث شناسایی نیازهای بازار می‌شوند و ارزش کالا و خدمات شرکت را بهبود می‌بخشند شرکت به کمک این قابلیت‌ها قادر است تا خود را با شرایط متغیر بازار تطبیق دهد و از فرصت‌های بازار در جهت مقابله با تهدیدهای رقابتی استفاده نماید. هدف از انجام این تحقیق شناسایی و اولویت‌بندی عوامل مؤثر بر قابلیت بازاریابی پویا است. بدین منظور با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌بندی شده، نمونه‌ای متشکل از 384 نفر از مدیران و کارشناسان شرکت بیمه ایران انتخاب می‌گردد. روش مورد استفاده در این تحقیق برای اولویت‌بندی معیارها روش تحلیل سلسله مراتبی (AHP) است. یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد که مؤلفه‌های، احساس و درک، یادگیری، پیکربندی مجدد،  هماهنگ‌سازی و یکپارچگی بر قابلیت پویا تأثیر داشته و معیار احساس و درک با وزن نسبی 362/0 از میان عناصر تأثیرگذار بر قابلیت پویا بیشترین تأثیر را دارد و  مؤلفه یادگیری با وزن نسبی 227/0 در اولویت بعدی قرار می‌گیرد. همچنین، عنصر پیکربندی مجدد با وزن نسبی 218/0 در اولویت سوم، عنصر یکپارچکی با وزن نسبی  117/0 در اولویت چهارم و عنصر هماهنگی با وزن برابر 076/0 در اولویت پنجم می‌باشد.
    کلید واژگان
    قابلیت بازاریابی
    قابلیت پویا
    تغییر سازمانی
    یکپارچگی
    هماهنگ‌سازی

    شماره نشریه
    32
    تاریخ نشر
    2018-05-22
    1397-03-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
    Qazvin Islsmic Azad University
    سازمان پدید آورنده
    استاد، گروه مدیریت بازاریابی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
    کارشناس ارشد، گروه مدیریت کارآفرینی، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران (عهده‌دار مکاتبات)

    URI
    http://www.jdem.ir/article_540756.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/69344

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب