بررسی تأثیر تنوع فروشگاهی و شرایط محیط درونی و بیرونی بر رضایت مشتریان از مراکز خرید
(ندگان)پدیدآور
حیدرزاده, کامبیزعبقری, مریمنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از این پـژوهش بـررسی تأثیر تنوع فروشگاهی و شرایط محیط درونی و بیـرونی بر رضایت مشتریان از مراکز خریـد میبـاشد. با توجه به افـزایش روز افزون مراکز خرید در ایران، شناسایی عوامل مؤثر بر جذابیت مراکز خرید و به تبع آن رضایتمندی مشتریان برای مالکان و مدیران مراکز خرید از اهمیت ویژهای برخوردار است. پژوهش حاضر بر مبنای هدف، کاربردی و بر مبنای روش در زمره پژوهشهای توصیفی از نوع پیمایشی است. این پژوهش در شهر تهران انجام شده است و بازدیدکنندگان دو مرکز خرید تیراژه و میلاد نور، جامعه آماری این پژوهش را تشکیل دادهاند. تعداد 385 پرسشنامه به روش تصادفی ساده نظاممند بین بازدیدکنندگان مراکز خرید منتخب توزیع و جمعآوری شد و جهت آزمون فرضیهها از روش معادلات ساختاری نرمافزار لیزرل استفاده گردید. نتایج این پژوهش نشان داد که از میان عوامل مؤثر بر جذابیت مراکز خرید و رضایت مشتریان، دو عامل ترکیب تنوع خردهفروشی و جو محیطی بیشترین تأثیر را داشته است. با توجه به نتایج پژوهش، پیشنهاد میشود مدیران مراکز خرید از طریق ایجاد ترکیب بهینهای از فروشگاهها و نیز با ایجاد جو محیطی مناسب در حمایت از فروشگاههای موجود، بر جذابیت مراکز خرید و رضایتمندی مشتریان بیفزایند.
کلید واژگان
خرده فروشیمرکز خرید
رضایت¬مندی مشتریان
عوامل جذابیت
شماره نشریه
11تاریخ نشر
2013-02-191391-12-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی قزوینQazvin Islsmic Azad University
سازمان پدید آورنده
دانشیار دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران،ایرانکارشناس ارشد دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران،ایران (عهده دار مکاتبات)