بررسی رابطه سرمایه اجتماعی با کارآفرینی درون سازمانی
(ندگان)پدیدآور
مددی, حمیدنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
دنیای کنونی کسب و کار یک فضای پویاست که نرخ تغییر و تحول در آن بالاست. سازمانهایی در این فضا به حیات خود ادامه میدهند که بتوانند خود را بر اساس تغییرات موجود تغییر داده و انعطاف پذیری مناسبی داشته باشند. رسیدن به این وضعیت مستلزم پویایی یک سازمان از همه نظر به ویژه از منظر سرمایه اجتماعی است، بر همین اساس هدف از این پژوهش، بررسی رابطه بین کارآفرینی سازمانی با سرمایه اجتماعی میباشد. این تحقیق از نوع هدف کاربردی و از منظر مسیر پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش کارکنان شعب بانک ملت استان قزوین بوده و نمونهگیری از جامعه بر اساس جدول مورگان تعیین گردیده که تعداد آن برابر با 137 میباشد. در نهایت نتایج این پژوهش نشان داد که بین سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با کارآفرینی سازمانی رابطهای مثبت و معناداری وجود دارد.
کلید واژگان
سرمایه اجتماعیکارآفرینی سازمانی
بعد شناختی سرمایه اجتماعی
بعد ساختاری سرمایه اجتماعی
شماره نشریه
14تاریخ نشر
2013-11-221392-09-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی قزوینQazvin Islsmic Azad University




