• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات منابع انسانی
    • دوره 8, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات منابع انسانی
    • دوره 8, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارتقای هویت‌یابی سازمانی از طریق برندسازی کارفرمایی.

    (ندگان)پدیدآور
    اسدی, مریمعسگری, ناصرخیراندیش, مهدی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.534 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    سازمان‌های پیشروی امروزی با تضاد برخورداری از کارکنان حرفه‌ای شایسته و وفادار رویارو هستند. این تضاد تقویت نگرش‌های مثبتی مانند هویت‌یابی سازمانی را ضروری ساخته است. از میان پیشایندهای گوناگون هویت‌یابی سازمانی، پژوهش حاضر به بررسی تأثیر برند کارفرمایی پرداخته است. پژوهش از نظر هدف کاربردی و روش آن توصیفی و از نوع پیمایشی است. جامعه‌ی آماری پژوهش را مدیران و کارکنان شرکت کیسون در شهر تهران به تعداد 455 نفر تشکیل می‌دهند که 168 نفر آنها بر اساس روش نمونه‌گیری در دسترس به عنوان نمونه آماری انتخاب شده‌اند. ابزار جمع‌آوری داده‌ها پرسشنامه‌ای استاندارد بوده که پایایی آن به روش آلفای کرونباخ ارزیابی شده و برابر 86/0 بوده است. تحلیل داده‌ها با کمک آزمون‌های آماری تحلیل عاملی تأییدی، تحلیل مسیر و آزمون تی با استفاده از نرم‌افزارهای لیزرل و اس.پی.اس.اس انجام شده است. نتایج نشان می‌دهد برندسازی کارفرمایی (ارزش اقتصادی، ارزش توسعه‌ای، ارزش اجتماعی، ارزش تنوع و ارزش شهرت) بر همه‌ی مؤلفه‌های سه‌گانه هویت‌یابی سازمانی (عضویت، شباهت و وفاداری) تأثیری معنادار و مثبت داشته‌اند. همچنین وضعیت موجود هر دو این عوامل در این شرکت مناسب بوده است.
    کلید واژگان
    برند کارفرمایی
    هویت‌یابی سازمانی
    عضویت
    شباهت
    وفاداری

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2018-07-23
    1397-05-01
    ناشر
    دانشگاه هوایی شهید ستاری- دانشکده مدیریت
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد الکترونیک، تهران، ایران.
    استادیار دانشکده مدیریت دانشگاه هوایی شهید ستاری، تهران، ایران.
    دانشیار دانشکده مدیریت دانشگاه هوایی شهید ستاری، تهران، ایران.

    شاپا
    91/39176
    URI
    http://www.jhrs.ir/article_76797.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/66691

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب