بررسی رابطه بین مدیریت دانش و نوآوری سازمانی با میانجیگری هوش سازمانی (مورد مطالعه: دانشگاه سمنان)
(ندگان)پدیدآور
مقدم, علیرضامهمان نوازان, سهیلانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف کلی این پژوهش بررسی رابطه بین مدیریت دانش ونوآوری سازمانی با میانجیگری هوش سازمانی میان کارکنان دانشگاه سمنان بوده است. روش پژوهش از نوع توصیفی ـ همبستگی بوده است. جامعه آماری پژوهش، شامل کلیه کارکنان دانشگاه و روش نمونهگیری از نوع نمونهگیری طبقهای ساده بوده است. ابزار جمعآوری اطلاعات، پرسشنامه های مدیریت دانش، نوآوری سازمانی ، هوش سازمانی بود، که پس از محاسبه روایی و پایایی، بین افراد نمونه توزیع و جمعآوری گردید. اطلاعات با استفاده از روشهای آمار استنباطی تحلیل شد. نتایج نشان داد که 1) مدیریت دانش بر هوش سازمانی وهوش سازمانی بر نوآوری سازمانی به طور مستقیم تأثیر دارد 2) مدیریت دانش به صورت غیر مستقیم و از طریق هوش سازمانی برنوآوری سازمانی تأثیر دارد.3)مدیریت دانش به صورت مستقیم بر نوآوری سازمانی تأثیر می گذارد.
کلید واژگان
مدیریت دانشهوش سازمانی
نوآوری سازمانی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2016-08-221395-06-01
ناشر
دانشگاه هوایی شهید ستاری- دانشکده مدیریتسازمان پدید آورنده
استادیار دانشگاه سمنان، سمنان، ایران.کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران.




