نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپایتختی اسکویی, سیدعلیfa_IR
dc.contributor.authorطبقچی اکبری, لالهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T19:23:19Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T19:23:19Z
dc.date.available1399-07-08T19:23:19Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T19:23:19Z
dc.date.issued2016-10-22en_US
dc.date.issued1395-08-01fa_IR
dc.date.submitted2016-01-03en_US
dc.date.submitted1394-10-13fa_IR
dc.identifier.citationپایتختی اسکویی, سیدعلی, طبقچی اکبری, لاله. (1395). نقش زنان در بهبود فضای کسب و کار (مطالعه موردی: ایران و کشورهای منتخب درحال توسعه). سیاست‌های راهبردی و کلان, 4(15), 83-107.fa_IR
dc.identifier.issn‪۲۳۴۵-۲۵۴۴
dc.identifier.issn‪۲۳۴۵-۲۵۵۲
dc.identifier.urihttp://www.jmsp.ir/article_40571.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/65591
dc.description.abstract<span lang="FA">یکی از نشانه‌های توسعه هر جامعه‌ای، فضای کسب و کاری است که توسط زنان کارآفرین راه‌اندازی و مدیریت می‌شود. زنان به عنوان یکی از مهمترین سرمایه‌های انسانی، می‌توانند نقش بالقوه‌ای را در فرآیند توسعه بخش‌های اقتصادی هر جامعه‌ای ایفا کنند، که بخش کسب و کار نیز از این مهم مبرا نیست. مشارکت زنان در فعالیت‌های اقتصادی نه تنها در توسعه ظرفیت‌ها و توانایی‌های زنان، بلکه در فرآیند توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه نقش کلیدی داشته و دارد. در این مقاله تأثیر نیروی کار زنان، نیروی کار مردان، درآمد و تورم بر شاخص کلی فضای کسب و کار برای 8 کشور منتخب درحال توسعه از جمله ایران، طی دوره زمانی 2006 تا 2014 مورد مطالعه قرار گرفته است. برای برآورد اثرات متغیرها، از تکنیک هم انباشتگی پانلی به شیوه حداقل مربعات معمولی پویا (</span><span dir="LTR">DOLS</span><span lang="FA">) استفاده شده است. نتایج حاصله حاکی از آن است که متغیرهای نیروی کار زنان و مردان دارای تأثیر مثبت و معنی‌دار بر شاخص کلی فضای کسب و کار هستند. براساس نتایج رگرسیونی، زنان در کنار مردان نقش قابل توجهی را در بهبود فضای کسب و کار ایفا می‌کنند، ولی با این وجود، ضریب تأثیرگذاری نیروی کار زنان کمتر از نیروی کار مردان است، که این أمر با شرایط فضای کسب و کار کشورهای مورد بررسی کاملا همخوانی دارد. درآمد نیز دارای تأثیر مثبت و معنی‌دار بر شاخص کلی فضای کسب و کار است، ولی تورم دارای تأثیر منفی و معنی‌دار بر شاخص کلی فضای کسب و کار است.</span>fa_IR
dc.format.extent5934
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherکمیسیون نظارت دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظامfa_IR
dc.relation.ispartofسیاست‌های راهبردی و کلانfa_IR
dc.subjectزنانfa_IR
dc.subjectفضای کسب و کارfa_IR
dc.subjectتکنیک هم انباشتگی پانلیfa_IR
dc.subjectکشورهای در حال توسعهfa_IR
dc.subjectسازمان‌های کسب و کار، اقتصاد کسب و کار، بازاریابی، حسابداریfa_IR
dc.titleنقش زنان در بهبود فضای کسب و کار (مطالعه موردی: ایران و کشورهای منتخب درحال توسعه)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهش کاربردیfa_IR
dc.contributor.departmentهیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز-گروه اقتصادfa_IR
dc.contributor.departmentباشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامیfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue15
dc.citation.spage83
dc.citation.epage107


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد