• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت استاندارد و کیفیت
    • دوره 3, بهار
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت استاندارد و کیفیت
    • دوره 3, بهار
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقش طبقه بندی استاندارد کالاها و خدمات در توسعه تجارت الکترونیکی

    (ندگان)پدیدآور
    عباسی رائی, علیقلندری, همت مراد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    493.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی ترویجی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه تنوع اقلام و پیدایش آنها بیش از پیش رو به افزایش است، به طوریکه بسته به نیازهای فعلی و حتی پیش بینی نیاز در آینده، هر لحظه قلمی خاص در حوزه کالاها و خدمات ایجاد می شود. این موضوع ضرورت ایجاد نظام‌های طبقه بندی و کدگذاری استاندارد را برای مدیریت صحیح اقلام به همراه دارد. در همین راستا، نظام‌های طبقه بندی و کدگذاری مختلفی در حوزه کالاها و خدمات در دنیا بوجود آمده اند که هر کدام دارای کارکردهای خاصی هستند. از جمله نظام کدگذاری HS در امور گمرکی، نظام CPC  برای مقایسه آمارهای بین المللی، نظام GS1 در حوزه خرده فروشی و ... کاربرد دارند. برخی از نظام های طبقه‌بندی و کدگذاری نیز به این دلیل در سطح بین‌المللی بوجود آمده‌اند که اطلاعات کالاها و خدمات را در میان کاربران مربوطه استاندارد نمایند. هدف این نظام ها از استاندارد کردن داده‌ها و موجودیت ها، تسهیل تبادل اطلاعات و کاهش خطا و اشتباه است. این نظام ها که موضوع این مقاله می باشند در حوزه کالاها و خدمات عامل ایجاد زبان مشترک بین طرفین تجاری شده و تسهیل‌کننده برخی تبادلات تجاری می‌گردند. به کارگیری نظام های طبقه بندی استاندارد در حوزه کالاها و خدمات راهکار مناسبی برای افزایش کارایی در عرصه تجارت است. در این مقاله ضمن بررسی انواع نظام های طبقه بندی و کدگذاری کالا در حوزه های مختلف به بررسی ضرورت و نقش یک نظام طبقه بندی و کدگذاری جامع در شفاف‌سازی تجارت الکترونیکی پرداخته شد. نتیجه مطالعات انجام شده نشان داد که توسعه تجارت الکترونیکی در ایران با تکیه بر ضرورت به کارگیری یک استاندارد طبقه بندی و شناسایی کالاها و خدمات بین طرفین تجاری و بنگاه های اقتصادی یک موضوع مهم و کلیدی است چرا که یک نظام جامع طبقه بندی و کدگذاری محصول می‌تواند در افزایش شفافیت تجارت نقش مهمی ایفا نماید و همچنین باعث افزایش سرعت، دقت و صحت تجارت الکترونیکی شود.
    کلید واژگان
    نظام های طبقه بندی استاندارد
    کالاها و خدمات
    تجارت الکترونیکی

    تاریخ نشر
    2013-05-22
    1392-03-01
    ناشر
    انجمن تعالی کسب و کار

    شاپا
    2345-3311
    URI
    http://www.jstandardization.ir/article_80239.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/63020

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب