مرور دوره 9, شماره 40 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
-
جایگاه نشانهها در تقویت حس مکان در باغ ایرانی
(پژوهشکده هنر، معماری و شهرسازی نظر, 2017-10-23)ظهور اسلام در ایران و سایر نقاط جهان، با پیامهایی مبنیبر برابری انسانها ، آزادی عقیده و... همراه بود که به شدت مورد استقبال و پذیرش جوامع طبقاتی و تحت فشار آن دوران قرار گرفت. هنرمندان مسلمان بهواسطه این ایدئولوژی ...
-
سرزندگی فضاهای پشتیبان در مراکز نوین تجاری
(پژوهشکده هنر، معماری و شهرسازی نظر, 2017-10-23)فضاهای پشتیبان در مجتمعهای تجاری (شهربازی، فودکورت و نظایر آن) ابتدا برای رونقبخشی به تجارت در این مراکز ایجاد شده بودند، اما رفتهرفته تبدیل به مقاصد مستقیم برای فعالیتهای انسانی شدهاند. به این معنی که مراجعین بدون ...
-
سنجش الگوی حضور مشترک در فضاهای نوین جمعی؛ (مورد پژوهی: مجتمع تجاری کوروش)
(پژوهشکده هنر، معماری و شهرسازی نظر, 2017-10-23)در طول تاریخ، فضای شهری به عنوان مکان ملاقات در سطوح مختلف برای شهروندان عمل کرده است. در این مکانها مردم با یکدیگر ملاقات میکردند، از اخبار مطلع میشدند و برای ازدواج برنامهریزی میکردند. همچنین علاوهبر خرید و فروش ...
-
مال، نمود امروزین فضای عمومی در تهران؟
(پژوهشکده هنر، معماری و شهرسازی نظر, 2017-10-23)با رشد سریع شهرها، عدم مدیریت شهری کارآمد و حجم ساختمانسازیهایی که عموماً بدون در نظر گرفتن طرحهای جامع و منظر شهری و با پرداخت هزینههایی به شهرداریها صورت میگیرد، شهرهای ما به فضاهای پر تودهای تبدیلشده است که تناسب ...
-
مراکز خرید در منظر شهر: سازنده یا تخریبکننده؟
(پژوهشکده هنر، معماری و شهرسازی نظر, 2017-10-23)مراکز خرید را امروزه میتوان به عنوان یکی از تجهیزات شهری قلمداد کرد. تجهیزاتی که مهمترین ویژگی آنها «مکان» بودن آنهاست؛ در برخی جوامع کاربرد تولیدی و برای بعضی دیگر کاربرد مصرف دارند. با رجوع به پیشینه این مراکز خرید ...
-
گستره معنای منظر و مترادفهای آن در زبان فارسی
(پژوهشکده هنر، معماری و شهرسازی نظر, 2017-10-23)منظر از واژگان کهن و پرکاربردی است که در بستر اندیشههای گوناگون بر معانی مختلف دلالت دارد و در گذر زمان ظاهری متفاوت و با مفهومی واحد، کاربرد داشته است. تاریخ زبانشناسی و مردمشناسی ایران نشانگر آن است که آگاهی از منظر ...



