ارائه الگوی کاربردی برای سنجش میزان توانمندی تسهیم دانش (بررسی دانشگاههای دولتی تهران)
(ندگان)پدیدآور
سهرابی یورتچی, بابکرئیس وانانی, ایمانشفیعا, سپیده
نوع مدرک
Textپژوهشي
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه تسهیم دانش، به منشأ دستیابی به مزیت رقابتی و حفظ آن تبدیل شده است. برای دستیابی به چنین مزیتی، سازمانها نیازمند راهکارهایی هستند که بتوانند توانمندی تسهیم دانش را ارزیابی کنند. هدف اولیه این پژوهش، تدوین و ارائه الگویی کاربردی برای سنجش توانمندی تسهیم دانش از طریق شناسایی معتبرترین و کاربردیترین شاخصهای این حوزه است. در مرحله دوم، شاخصها با استفاده از نظرات خبرگان تأیید و بومی سازی شدند و با استفاده از روشهای آماری شاخصهایی را که در حد قابل قبول قادر به سنجش توانمندی تسهیم دانش بودند، شناسایی و الگوی نهایی تدوین شد. در مرحله بعد، دانشگاههای صنعتی شریف، تهران و امیر کبیر برای ارزیابی در نظر گرفته شدند که پس از ارزیابی دادهها، نقاط قوت و ضعف تسهیم دانش در آنها مشخص و مسیر بهبود کیفیت مدیریت دانش در این دانشگاهها روشن شد. در پایان نیز پیشنهادهایی برای بهبود تسهیم دانش و اجرای پژوهشهای آینده ارائه شدهاند.
کلید واژگان
تسهیم دانشسنجش توانمندی
الگوی کاربردی
تحصیلات تکمیلی
كتابداري و اطلاع رساني
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2010-12-011389-09-10
ناشر
پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایرانسازمان پدید آورنده
دانشیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهراندانشکده مدیریت دانشگاه تهران
دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
شاپا
2251-82232251-8231



