دوره 26, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
تأثیر فنّاوری اطلاعات بر نظام آموزشی مدارس
(پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 2010-12-01)امروزه با ورود فنّاوریهای نوبن آموزشی و به ویژه دسترسی به اینترنت در بین جامعه فراگیر در مدارس، و تأثیرپذیری آنها از فرهنگهای جهانی و غیر بومی، موقعیتی به وجود آمده است که آموزش و پرورش ناگزیر است تا کارکردهای نوینی را ...
-
رویکرد فرایندی در ارائه خدمات اطلاعاتی: معرفی الگوی «فرایند کاوش اطلاعات»
(پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 2010-12-01)جستجوی اطلاعات رفتاری است که از تعامل بین جستجوگر و نظامهای اطلاعاتی پدید میآید و باید آن را به عنوان فرایندی گام به گام بررسی کرد تا بتوان به نیازهای جستجوگران پاسخ گفت و در مراحل مختلف آن به گونههایی متفاوت به ...
-
مطالعه و تحلیل تحقیقات انقلاب اسلامی در ایران (پایاننامههای تحصیلات تکمیلی دانشگاههای دولتی ایران طی سالهای 1358 تا 1383 موجود در پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران)
(پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 2010-12-01)انقلاب اسلامی ایران، بستر بسیار مناسبی را برای انجام پژوهشهای علمی فراهم ساخته است. بخشی از این پژوهشها مربوط به پایاننامهها است که در آن دانشآموختگان دانشگاههای دولتی سعی در تحلیل و تبیین انقلاب اسلامی ایران داشته ...
-
مبادله اطلاعات در سیستمهای اطلاعاتی کتابخانه دیجیتال: تحلیل محتوا
(پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 2010-12-01)وجود مشکلات زیاد در شناسایی، جستجو و بازیابی منابع اطلاعاتی ارزشمند در محیط وب، کتابخانههای دیجیتالی را بر آن داشته است تا برای مبادله اطلاعات با یکدیگر و با سایر مراکز اطلاعاتی دارای منابع ارزشمند به دنبال راهکارهایی ...
-
بررسی عوامل مؤثر بر کاربرد فنّاوری اطلاعات و ارتباطات از سوی اعضای هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه
(پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 2010-12-01)پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل مؤثر بر کاربرد فنّاوری اطلاعات و ارتباطات ( ICT ) از سوی اعضای هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه انجام شد. روش پژوهش، پیمایشی و از نوع توصیفی ـ همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش را اعضای هیئت ...
-
ارائه الگوی کاربردی برای سنجش میزان توانمندی تسهیم دانش (بررسی دانشگاههای دولتی تهران)
(پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 2010-12-01)امروزه تسهیم دانش، به منشأ دستیابی به مزیت رقابتی و حفظ آن تبدیل شده است. برای دستیابی به چنین مزیتی، سازمانها نیازمند راهکارهایی هستند که بتوانند توانمندی تسهیم دانش را ارزیابی کنند. هدف اولیه این پژوهش، تدوین و ارائه ...



