ارزیابی عوامل مؤثر در موفقیت شرکتهای تعاونی تأمین نیاز دامداران استان قزوین
(ندگان)پدیدآور
شوکت فدایی, محسنخالدی, محمداینانلو, کاظم
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه نقش سازنده تعاونیها در عرصههای اقتصادی اجتماعی، به خصوص در جوامعی که در این زمینه دارای تشکیلات منسجمتری هستند، به طرز چشمگیری احساس میشود. صاحبنظران کشورهای در حال توسعه نیز، گسترش و نهادینه کردن فرهنگ تعاون را در باورهای اقشار گوناگون جامعه، به شکلی جدی مورد توجه و مطالعه قرار دادهاند. در ایران نیز با توجه به اینکه توجه به معیشت مردم از اساسترین برنامههای بخش اجرایی کشور محسوب میشود و تلاش شده در برنامه توسعه و سند چشم انداز فرصتهای برابر، امکانات برابر و اطلاعات برابر و کار و سرمایه گذاری به گونهای برابر در اختیار مردم قرار گیرد، قطعاً سهم بخش تعاون یکی از مردمیترین بخشهای اقتصاد در این زمینه بیشتر و مسئولیتش سنگینتر خواهد بود. بدیهی است که عملکرد بخش تعاون در کشور با میزان موفقیت و شکست شرکتهای تعاونی رابطه مستقیم دارد. هدف کلی پژوهش حاضر ارزیابی تأثیر عوامل درون و برون سازمانی در موفقیت شر کتهای تعاونی تأمین نیاز دامداران استان قزوین است. بر اساس روش نمونهگیری ساده و جدول مورگان از میان 16 شرکت تعاونی با 5000 عضو، 8 شرکت و 357 نفر عضو و 24 مدیر برای مطالعه انتخاب شدند. پس از تکمیل پرسشنامهها، نتایج تحقیق مبین این واقعیت است که تعاونیها در دستیابی به اهداف مورد نظر در اساس نامه وزارت تعاون و برآوردن انتظارات و توقعات اعضا در مجموع ناموفق عمل کردهاند.
کلید واژگان
شرکتهای تعاونی تأمین نیاز دامدارانموفقیت
استان قزوین
عملکرد
اقتصاد کشاورزی
شماره نشریه
16تاریخ نشر
2013-06-221392-04-01
ناشر
موسسه تحقیقات علوم باغبانیسازمان پدید آورنده
دانشیار/ دانشگاه پیام نور تهرانعضو هیئت علمی/ دانشگاه پیام نور کرج
دانشجوی کارشناس ارشد/ دانشگاه پیام نور تهران



