نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعلیزاده فرد, سوسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T18:53:30Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T18:53:30Z
dc.date.available1399-07-08T18:53:30Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T18:53:30Z
dc.date.issued2017-06-22en_US
dc.date.issued1396-04-01fa_IR
dc.identifier.citationعلیزاده فرد, سوسن. (1396). مقایسه‌ی آموزش تئوری انتخاب به‌صورت کلاسیک و بر مبنای آموزه‏های اسلامی بر افزایش گذشت و رضایت زناشویی زنان متأهل. پژوهش های روانشناسی اجتماعی, 7(26)fa_IR
dc.identifier.urihttp://www.socialpsychology.ir/article_63005.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/54406
dc.description.abstractمقدمه: هدف این پژوهش مقایسه‌ی اثربخشی آموزش تئوری انتخاب به شیوه‌ی کلاسیک با آموزش بر مبنای آموزه‏های اسلامی بر رضایت زناشویی و گذشت است. روش: 60 نفر از زنان متأهل به روش نمونه‌گیری خوشه‏ای انتخاب شده و به‌صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و یک گروه گواه (20n=) قرار داده شدند. پرسش‌نامه‏های رضایت زناشویی و گذشت به‌عنوان پیش‌آزمون برای سه گروه اجرا شد. سپس افراد گروه آزمایش اول در 8 جلسه آموزش تئوری انتخاب کلاسیک و افراد گروه دوم در 8 جلسه آموزش تئوری انتخاب اسلامی شرکت کردند. هر دو پرسش‌نامه به‌عنوان پس‌آزمون مجدداً برای همه اجرا شد. این نمرات با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس مورد بررسی قرار گرفت. یافته‌ها: نتایج حاصل از آزمون کوواریانس نشان داد که بین دو گروه آزمایش و گواه تفاوت معناداری وجود دارد و آموزش تئوری انتخاب موجب افزایش رضایت زناشویی و گذشت شده است. همچنین بین دو گروه آزمایش نیز تفاوت معناداری وجود داشت به‌طوری‌که افزایش نمرات در گروه تئوری انتخاب اسلامی بیش از گروه کلاسیک بود. نتیجه‌گیری: با استفاده از نتایج حاصل می‌توان نتیجه گرفت آموزش تئوری انتخاب اسلامی به‌طور مؤثری موجب افزایش رضایت زناشویی و گذشت می‌شود.fa_IR
dc.format.extent458
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن روانشناسی اجتماعی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش های روانشناسی اجتماعیfa_IR
dc.relation.ispartofSocial Psychology Researchen_US
dc.subjectآموزه‏های اسلامیfa_IR
dc.subjectتئوری انتخابfa_IR
dc.subjectگذشتfa_IR
dc.subjectرضایت زناشوییfa_IR
dc.titleمقایسه‌ی آموزش تئوری انتخاب به‌صورت کلاسیک و بر مبنای آموزه‏های اسلامی بر افزایش گذشت و رضایت زناشویی زنان متأهلfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume7
dc.citation.issue26


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد