بررسی تأثیر ابعاد کیفیت خدمات مدل سروکوال بر رضایتمندی مشتریان زن باشگاههای ورزشی
(ندگان)پدیدآور
فسنقری, الهامگودرزی, محمودنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش با هدف بررسی تأثیر ابعاد کیفیت خدمات مدل سروکوال بر رضایتمندی مشتریان زن باشگاههای ورزشی انجام شد. روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی بود، که به شکل میدانی اجرا شد. جامعه آماری، کلیهمشتریان زن باشگاههای ورزشی شهرستان سبزوار بودند که حداقل شش ماه سابقه فعالیت ورزشی در باشگاه داشتند، پژوهش بر روی 154 نفر از مشتریان انجام شد. برای جمع آوری دادهها از پرسشنامه کیفیت خدمات ییچین لیو (2008) و پرسشنامه رضایتمندی جوچون لین (2008) استفاده شد.برای تجزیه و تحلیل ویژگیهای جمعیت شناختی از آمار توصیفیو از آزمون کلموگروف اسمیرنوف، ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون چندگانه و آزمون تحلیل عاملی تأییدی در بخش آمار استنباطی استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان داد بین کیفیت خدمات و رضایتمندی زنان ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین از بین پنج بعد سروکوال کیفیت خدمات مواردکیفی ملموس و همدلی پیشبینی کنندههای قویتر برای رضایتمندی مشتریان بودند. نتایج تحلیل عاملی نشان داد اطمینان با بار عاملی (95/0) بیشترین اهمیت و اعتبار با بار عاملی (88/0) کمترین اهمیت را در اولویتهای کیفیت خدمات باشگاههای ورزشی داشتند.
کلید واژگان
کیفیت خدماترضایتمندی مشتری
باشگاه ورزشی
ابعاد سروکوال
ارزیابی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2017-04-211396-02-01
ناشر
جهاد دانشگاهیسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی پژوهشگاه علوم ورزشی، تهران، ایران.استاد، دانشکده تربیتبدنی، دانشگاه تهران، تهران، ایران




