• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • طب و تزکیه
    • دوره 25, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • طب و تزکیه
    • دوره 25, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ضرورت استفاده از روش ایفای نقش در دانشگاههای علوم پزشکی

    (ندگان)پدیدآور
    مرادی, اسحاقدیده بان, حسین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    847.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف:اگر بپذیریم تدریس فعالیتی هدفمند میباشد و هدف آن ارتقای یادگیری افراد است پس باید برای آن برنامه ریزی داشته باشیم.امروزه و با پیشرفت علوم در دانشگاههای علوم پزشکی استفاده از روشهای مشارکتی ومبتنی بر مساله و دانشجو محور مورد تاکید قرار گفته است. .الگوی تدریس ایفای نقش به عقیده بسیاری از صاحب نظران روشی است که  با قرار دادن افراد در محیط شبیه سازی شده سبب ارتقای فرآیند یادگیری ،تفکر انتقادی و درگیری فعال یادگیرنده با موضوع تدریس و تعامل دو جانبه استاد و شاگرد میگردد. در این مقاله به بررسی جوانب مختلف روش تدریس ایفای نقش در مقالات مختلف می­پردازیم و سعی داریم با بررسی عمیق متون به الزامات استفاده از این روش تدریس در دانشگاههای علوم پزشکی بپردازیم. روش ها: در این مطالعه با استفاده از کلمات کلیدی ایفای نقش،آموزش پزشکی، دانشگاههای علوم پزشکی،روش تدریس مطالعات مرتبط از سال 1995 تا2014درپایگاههای Google scholar , pub med , Scopusو مجلات معتبرداخلی و خارجی  مرتبط با آموزش پزشکی انتخاب شدند و براساس حیطه های مطرح در آموزش به روش ایفای نقش، وضعیت موجود این روش در دانشگاههای مختلف علوم پزشکی  بررسی شدند و در نهایت  36مقاله مورد برررسی قرار گرفتند. نتایج: تحقیقات صورت گرفته در مورد این روش تدریس نشان داد که این روش تدریس در حال ادغام با استراتژی های یادگیری از جمله یادگیری مبتنی بر مساله و مشارکتی است و بیشتر به سمت استفاده از این روش برای آموزش حیطه های عاطفی تغییر یافته است لذا لازم است که اساتید با استراتژی های یادگیری آشنا شوند. مطالعات بررسی شده از اثرات مثبت تدریس ایفای نقش در آموزش بالینی و نظری پزشکی حمایت نمودند. نتیجه گیری: ارتقای فرآیندیادگیری و یاددهی نیاز به استفاده از روش های مختلف و ترکیب روشهای چندگانه در تدریس دارد. با توجه به نتایج مطالعات بررسی شده توصیه میگردد اساتید برای آموزش مهارت های مختلف در حیطه های شناختی و عملکردی از این شیوه تدریس استفاده نمایند.
    کلید واژگان
    ایفای نقش
    روش آموزش
    آموزش پزشکی
    تدریس

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2017-01-20
    1395-11-01
    ناشر
    معاونت آموزشی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی
    Ministry of Health and Medical Education (MOHME), Deputy of Education
    سازمان پدید آورنده
    ع پ ارومیه
    ع پ تهران

    شاپا
    1608-2397
    2251-6239
    URI
    http://www.tebvatazkiye.ir/article_52309.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/53957

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب