• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • طب و تزکیه
    • دوره 28, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • طب و تزکیه
    • دوره 28, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارائه الگوی راهبردهای تجاری‌سازی محصولات و فناوری های نوین در شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا

    (ندگان)پدیدآور
    کریمی یزدی, عبدالرسولحقیقی, محمدناطق, تهمینه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    433.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    با آغاز عصر خردورزی، شرکت‌های زایشی دانش‌‌بنیان به منظورهم‌افزایی علم و ثروت، توسعه‌ی اقتصاددانش‌محور، تجاری‌سازی پژوهش وتوسعه درحوزه فناوری‌های برتر و با ارزش افزوده بالا ایجاد شده اند. علی‌رغم پیشرفت‌های سالیان اخیر، یکی از چالش‌های پیش‌روی این شرکت‌ها، خلق ثروت و تجاری سازی یافته‌های پژوهشی است. براین اساس پژوهش حاضر با هدف ارائه راهبردهای تجاری‌ سازی فناوری‌های نوین در شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا در حوزه فناوری اطلاعات برمبنای مطالعه‌ای کیفی و با رویکرد اکتشافی-کاربردی صورت گرفته است. جامعه آماری این پژوهش شامل؛ خبرگان دانشگاهی و مدیران دانشی فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا در حوزه فناوری اطلاعات و نمونه آماری به روش هدفمند قضاوتی با رویکرد گلوله برفی به تعداد 15 نفر انتخاب شده‌اند. از حیث روش گردآوری اطلاعات به دو شکل مطالعات کتابخانه‌ای و میدانی با استفاده از ابزار مصاحبه نیمه‌ساختاریافته با خبرگان و تجزیه و تحلیل داده‎های کیفی از طریق مدل شش مرحله ای تحلیل محتوا (تِم) کلارک و براون می باشد. برای سنجش روایی از شیوه معیار مقبولیت و قابلیت تایید و پایایی مصاحبه نیز از روش بازآزمون مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت، نتایج تحلیل تِم منتج به ارائه نقشه راهبردی تجاری‌سازی فناوری‌های نوین در شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا در حوزه فناوری اطلاعات گردید که از 5 راهبرد اصلی شامل؛ اصلاح نظام مدیریتی در شرکتهای نوپا، بهبود ارتباط شرکتهای دانش محور با صنعت، مدیریت اثربخش حقوق مالکیت فکری، افزایش اثربخشی نقش حاکمیتی دولت و فرهنگ سازی و 16 زیر راهبرد تشکیل یافته است.
    کلید واژگان
    تجاری‌سازی
    نقشه راهبردی
    دانش‌بنیان
    شرکت‌های نوپا

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2019-08-23
    1398-06-01
    ناشر
    معاونت آموزشی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی
    Ministry of Health and Medical Education (MOHME), Deputy of Education
    سازمان پدید آورنده
    گروه مدیریت بازرگانی واحد شاهرود، دانشگاه آزاد اسلامی، شاهرود، ایران
    دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران،
    استادیار گروه مدیریت بازرگانی، واحد شاهرود، دانشگاه آزاد اسلامی، شاهرود، ایران

    شاپا
    1608-2397
    2251-6239
    URI
    http://www.tebvatazkiye.ir/article_93216.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/53215

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب