نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکریمی یزدی, عبدالرسولfa_IR
dc.contributor.authorحقیقی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorناطق, تهمینهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T18:50:21Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T18:50:21Z
dc.date.available1399-07-08T18:50:21Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T18:50:21Z
dc.date.issued2019-08-23en_US
dc.date.issued1398-06-01fa_IR
dc.date.submitted2019-07-20en_US
dc.date.submitted1398-04-29fa_IR
dc.identifier.citationکریمی یزدی, عبدالرسول, حقیقی, محمد, ناطق, تهمینه. (1398). ارائه الگوی راهبردهای تجاری‌سازی محصولات و فناوری های نوین در شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا. طب و تزکیه, 28(2), 54-69.fa_IR
dc.identifier.issn1608-2397
dc.identifier.issn2251-6239
dc.identifier.urihttp://www.tebvatazkiye.ir/article_93216.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/53215
dc.description.abstractبا آغاز عصر خردورزی، شرکت‌های زایشی دانش‌‌بنیان به منظورهم‌افزایی علم و ثروت، توسعه‌ی اقتصاددانش‌محور، تجاری‌سازی پژوهش وتوسعه درحوزه فناوری‌های برتر و با ارزش افزوده بالا ایجاد شده اند. علی‌رغم پیشرفت‌های سالیان اخیر، یکی از چالش‌های پیش‌روی این شرکت‌ها، خلق ثروت و تجاری سازی یافته‌های پژوهشی است. براین اساس پژوهش حاضر با هدف ارائه راهبردهای تجاری‌ سازی فناوری‌های نوین در شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا در حوزه فناوری اطلاعات برمبنای مطالعه‌ای کیفی و با رویکرد اکتشافی-کاربردی صورت گرفته است. جامعه آماری این پژوهش شامل؛ خبرگان دانشگاهی و مدیران دانشی فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا در حوزه فناوری اطلاعات و نمونه آماری به روش هدفمند قضاوتی با رویکرد گلوله برفی به تعداد 15 نفر انتخاب شده‌اند. از حیث روش گردآوری اطلاعات به دو شکل مطالعات کتابخانه‌ای و میدانی با استفاده از ابزار مصاحبه نیمه‌ساختاریافته با خبرگان و تجزیه و تحلیل داده‎های کیفی از طریق مدل شش مرحله ای تحلیل محتوا (تِم) کلارک و براون می باشد. برای سنجش روایی از شیوه معیار مقبولیت و قابلیت تایید و پایایی مصاحبه نیز از روش بازآزمون مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت، نتایج تحلیل تِم منتج به ارائه نقشه راهبردی تجاری‌سازی فناوری‌های نوین در شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا در حوزه فناوری اطلاعات گردید که از 5 راهبرد اصلی شامل؛ اصلاح نظام مدیریتی در شرکتهای نوپا، بهبود ارتباط شرکتهای دانش محور با صنعت، مدیریت اثربخش حقوق مالکیت فکری، افزایش اثربخشی نقش حاکمیتی دولت و فرهنگ سازی و 16 زیر راهبرد تشکیل یافته است.fa_IR
dc.format.extent433
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت آموزشی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکیfa_IR
dc.publisherMinistry of Health and Medical Education (MOHME), Deputy of Educationen_US
dc.relation.ispartofطب و تزکیهfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Medicine and Cultivationen_US
dc.subjectتجاری‌سازیfa_IR
dc.subjectنقشه راهبردیfa_IR
dc.subjectدانش‌بنیانfa_IR
dc.subjectشرکت‌های نوپاfa_IR
dc.titleارائه الگوی راهبردهای تجاری‌سازی محصولات و فناوری های نوین در شرکت‌های دانش‌بنیان نوپاfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت بازرگانی واحد شاهرود، دانشگاه آزاد اسلامی، شاهرود، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران،fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت بازرگانی، واحد شاهرود، دانشگاه آزاد اسلامی، شاهرود، ایرانfa_IR
dc.citation.volume28
dc.citation.issue2
dc.citation.spage54
dc.citation.epage69


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد