دیدگاه دانشجویان کارشناسی کشاورزی نسبت به تکلیفهای درسی گروهی
(ندگان)پدیدآور
زمانی, ناصرابراهیمی, سمانهبهرامی, فریدهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
ضعف دانش، مهارت و شایستگیهای کار گروهی یکی از بازدارندههای اصلی اشتغال پایدار دانشآموختگان کشاورزی در کشور میباشد. یکی از روشهای توسعهی مهارتهای کار گروهی در بین دانشجویان، تکلیفهای درسی گروهی است. هدف اصلی این تحقیق، ارزیابی نگرش دانشجویان کارشناسی کشاورزی نسبت به تکلیفهای درسی گروهی، و بررسی تعیینکنندههای نگرش آنها بود. دادههای مورد نیاز برای این تحقیق غیرآزمایشی، با استفاده از فن پیمایش و پرسشنامه گردآوری شد. جامعه تحقیق 1235 تن دانشجویان مقطع کارشناسی کشاورزی دانشگاه شیراز بود. حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان (297 تن) تعیین شد، و نمونهها با روش نمونهگیری تصادفی انتخاب شدند. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی، ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون و آزمون t استفاده شد. یافتهها نشان دادند دانشجویان نگرش نسبی مثبتی به تکلیفهای درسی گروهی داشتند. متغیرهای برداشت از چالشهای تکلیفهای گروهی، مهارتهای کار گروهی و نمره میانگین دوره توانستند 39 درصد از تغییر نگرش نسبت به تکلیفهای درسی گروهی را تبیین کنند.
کلید واژگان
دانشجوی کارشناسی کشاورزیمهارت کار گروهی
تکلیف درسی گروهی
آموزش عالی کشاورزی
شماره نشریه
32تاریخ نشر
2015-05-221394-03-01
ناشر
موسسه آموزش و ترویج کشاورزیAgricultural Research,Education and Extension Organization
سازمان پدید آورنده
دانشیار، بخش ترویج وآموزش کشاورزی، دانشکده کشاورزی، دانشگاه شیراز، ایران.دانش آموخته کارشناسی ارشد، بخش ترویج و آموزش کشاورزی، دانشکده کشاورزی، دانشگاه شیراز.
دانش آموخته کارشناسی، بخش ترویج و آموزش کشاورزی، دانشکده کشاورزی، دانشگاه شیراز.
شاپا
2717-12052717-1213




