تعیین تعداد بهینه برجک های کنترل کامیون ها در مبادی ورودی ترمینال کالاهای فله خشک بندر امام خمینی با استفاده از تئوری صف
(ندگان)پدیدآور
ناصر سعیدی, سیدکیانی مقدم, منصورکیانی مقدم, منصور
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این تحقیق تعیین تعداد برجک های کنترل کامیون ها در بندر امام خمینی جهت کاهش صف کامیون ها در مبادی ورودی این بندر می باشد. در این مقاله جهت تحلیل داده ها از تئوری صف استفاده گردید، زیرا یکی از بهترین روش ها جهت کاهش ترافیک و ازدحام می باشد. داده های لازم برای تعیین معیارهای ارزیابی عملکرد سیستم و همچنین تعیین الگوی ورودی و خدمت دهی به کامیون ها از بندر امام خمینی و بصورت میدانی جمع آوری گردید. با تحلیل داده های جمع آوری شده مشخص گردید که زمان بین ورود متوالی و زمان ارائه سرویس به کامیون ها هر دو از توزیع نرمال بر خوردار می باشند و بنابراین برای تحلیل این سیستم باید از مدل M/M/S استفاده کرد. با حل مدل مشخص شد که این سیستم از حساسیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و با تغییر در تعداد سرورها تغییرات شدیدی در پارامترهای اریابی سیستم رخ خواهد داد.
کلید واژگان
مبادی ورودی بندرصف کامیون
تئوری صف
بندراما خمینی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2013-04-211392-02-01
ناشر
مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازیسازمان پدید آورنده
علوم و فنون دریایی خرمشهر، اقتصاد و مدیریت دریادریانوردی و علوم دریایی چابهار، مدیریت و علوم انسانی
دریانوردی و علوم دریایی چابهار، مدیریت و علوم انسانی
شاپا
1735-34592008-3351



