مرور دوره 10, شماره 3 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 8 از 8
-
بررسی اثر ضرایب سختی و میرایی سیستم تعلیق بر سرعت بحرانی واگن قطار در مسیرهای مستقیم و قوسدار
(مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی, 2013-04-21)یکی از موارد تعیینکننده در حرکت قطارهای سریع السیر، مبحث سرعت بحرانی در مسیرهای مستقیم و قوس دار است. اصولاً در مراجع مختلف برای بررسی سرعت بحرانی و طراحی سیستم تعلیق در ناوگان ریلی مجموعه چرخ و محور، بوژی یا واگن مدلسازی ...
-
تاثیر سیمان و آهک بر خواص عملکردی مخلوطهای بازیافتی سرد با امولسیون قیر پلیمری
(مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی, 2013-04-21)در همه جای دنیا پروژههای زیادی با امولسیون قیر برای بازیافت سرد درجا استفاده شده است که نتایج قابل قبولی به همراه داشته است. با این وجود در برخی پروژههای بازیافت سرد درجا مشکلاتی نظیر شیارشدگی، ترکهای حرارتی و عریان ...
-
تحلیل اجزاء محدود مکانیک شکست و مکانیک تماس چرخ و ریل
(مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی, 2013-04-21)در مقاله حاضر مسئله تماس چرخ و ریل با وجود ترک سطحی در ریل بررسی شده است. دلیل بررسی این مسئله تأثیر قابل توجه تماس چرخ و ریل بر ضرایب شدت تنش و به طور متقابل تأثیر ترک بر توزیع فشار تماسی می باشد. در این تحقیق با استفاده ...
-
تحلیل رابطه سرعت- چگالی در جریان مختلط بزرگراههای برون شهری
(مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی, 2013-04-21)طی هفتاد سال گذشته مطالعات مختلفی در سراسر جهان در مورد ارتباط پارامترهای کلان جریان ترافیک صورت پذیرفته است که تاکنون به نتایج واحدی منجر نگردیده است.از طرفی نیز بنا بر توصیه راهنمای ظرفیت راهها ،کالیبراسیون روابط وجایگزین ...
-
تحلیل مکانی و زمانی بلایای جوی موثر بر حمل و نقل جاده ای کشور
(مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی, 2013-04-21)همواره چهار عامل انسان، وسیله ی نقلیه، جاده و محیط در امر تصادفات دخالت دارند که در این میان عوامل محیطی و پدیده های آب و هوایی سهم قابل توجهی را به خود اختصاص می دهند. از میان مخاطرات آب و هوایی موثر بر حمل و نقل جاده ای، ...
-
تعیین تعداد بهینه برجک های کنترل کامیون ها در مبادی ورودی ترمینال کالاهای فله خشک بندر امام خمینی با استفاده از تئوری صف
(مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی, 2013-04-21)هدف این تحقیق تعیین تعداد برجک های کنترل کامیون ها در بندر امام خمینی جهت کاهش صف کامیون ها در مبادی ورودی این بندر می باشد. در این مقاله جهت تحلیل داده ها از تئوری صف استفاده گردید، زیرا یکی از بهترین روش ها جهت کاهش ...
-
مدلسازی و حل مساله مسیریابی وسیله نقلیه وابسته به زمان با پنجرههای زمانی نیمه نرم در گرافهای چندگانه
(مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی, 2013-04-21)مسائل مسیریابی کلاسیک عموما بگونهای طراحی میشوند که ارتباط دو نقطه تنها از طریق یک یال یا سویه امکانپذیر است. با این حال گاهی شرایطی وجود دارد که از طریق بیش از یک یال از نقطهای به نقطه دیگر میتوان دسترسی داشت. این ...
-
مدلسازی تقاضای گازوئیل در بخش حمل و نقل زمینی ایران با استفاده از شبکه عصبی
(مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی, 2013-04-21)در صنعت حمل و نقل زمینی گازوئیل یکی از مهمترین حاملهای انرژی است. با توجه به قیمت پایین این نوع حامل انرژی در ایران، بررسی عوامل غیرقیمتی موثر بر تقاضای گازوئیل دارای اهمیت است. در این مقاله برای شناسایی مهمترین عوامل ...



